Jeszcze mocniejsze Audi RS Q3
Mocniejszy o 27 KM, szybszy do setki o prawie pół sekundy i pozwalający się rozpędzić do wyższej o 20 km/h prędkości maksymalnej. Audi RS Q3 w wersji performance będzie teraz najmocniejszym kompaktowym SUV-em niemieckiej marki z Ingolstadt.
Można się naturalnie zżymać, że przy takim poziomie mocy dodatkowe 27 KM nie robi już wielkiej różnicy, że prędkości maksymalnej, czy będzie ona wynosić 250 km/h, czy też 270 km/h, i tak nikt nigdy nie osiągnie i że ułamki sekundy zaoszczędzone podczas szybkiego startu również przejdą niezauważone. A jednak w świecie sportowych, czy też tzw. usportowionych modeli, do jakich zaliczają się wszystkie modele Audi z literkami RS w nazwie, często właśnie te dodatkowe konie mechaniczne, "urwane" ułamki sekund pozwalają pokonać konkurencje. A to już samo w sobie wystarcza dla podniesienia prestiżu. Bo i tak za sprzedaż odpowiadają "zwykłe" modele.
I takie dokładnie jest Audi RS Q3 performance. Znany i sześciokrotnie już nagradzany w konkursie "International Engine of the Year" silnik benzynowy 2.5 TFSI został tu zoptymalizowany poprzez zapewnienie efektywniejszego chłodzenia (nowa chłodnica i poprawiona pompa paliwowa). W efekcie moc została zwiększona z 340 do 367 KM, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 465 Nm i jest dostępny od 1.625 do 5.550 obr/min. Lepsze parametry przełożyły się na lepsze osiągi. W porównaniu do RS Q3 wersja performance pierwszą setkę na prędkościomierzu jest w stanie osiągnąć o 0,4 s szybciej, czyli w czasie 4,4 s. Elektroniczy kaganiec został nieco poluzowany i zamiast przy 250 km/h będzie teraz studził zapały kierowcy przy prędkości 270 km/h.
Poza samą jednostką napędową drobne zmiany objęły również siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową S tronic, która jeszcze szybciej zmienia przełożenia. Oczywiście wariant performance oferuje napęd na cztery koła quattro wykorzystujący hydraulicznie napędzane i elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe, zaś sportowe zawieszenie zostało obniżone o 20 mm w stosunku do Audi Q3. Za dopłatą dostępne jest również zawieszenie RS plus, które oferuje trzy tryby jazdy - comfort, auto lub dynamic.
Stylistycznie RS Q3 performance będzie się wyróżniać detalami w kolorze matowego tytanu (osłona chłodnicy, klapki we wlotach powietrza, ozdobne listwy, obudowy lusterek czy boki spojlera), 20-calowymi felgami z pięcioma podwójnymi ramionami oraz zarezerwowanym dla modeli RS performance niebieskim lakierem Ascari.
Wnętrze wyróżnia się specjalnym pakietem RS performance, w skład którego wchodzą czarno-niebieskie siedzenia, niebieskie obszycia sportowej kierownicym lewarka zmiany biegów czy dywaników, a także dekoracyjne wstawki z niebieskiego karbonu.
Audi po raz pierwszy oficjalnie model RS Q3 performance zaprezentuje podczas marcowej wystawy w Genewie. Na rynku najmocniejsza odmiana kompaktowego SUV-a pojawi się w drugim kwartale roku i za Odrą będzie kosztować 61 tys. euro.