Jeszcze jeden kabriolet z rodziny Mercedes-AMG GT
Mercedes sukcesywnie rozszerza rodzinę modeli AMG GT wprowadzając do oferty trzecią wersję Roadstera GT. Literka S w jego nazwie oznacza, że mamy do czynienia z wersją "środkową", czyli mocniejszą od odmiany bazowej, ale nieco słabszą od topowej wersji C.
Tak jak w przypadku dwóch pozostałych wariantów Mercedesa-AMG Roadstera GT także i w tej odmianie pod maską pracuje 4-litrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem. Generuje on moc 522 KM (dostępną przy 6250 obr/min), tj. o 46 KM więcej niż w odmianie bazowej i jednocześnie o 35 KM mniej niż w wariancie C. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 670 Nm (1900-5000 obr/min) i jest tym samym mocniejszy o 40 Nm od wariantu bazowego i mniejszy o 10 Nm od wersji topowej. Za przeniesienie napędu, podobnie jak w pozostałych wariantach silnikowych, odpowiada 7-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia AMG Speedshift DCT.
Dzięki takim parametrom silnika Mercedes-AMG GT Roadster S będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w czasie 3,8 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 308 km/h. To odpowiednio o 0,2 s i 6 km/h szybciej niż GT Roadster i o 0,1 s i 8 km/h wolniej niż GT Roadster C. Dodajmy jeszcze, że średnie spalanie tej wersji silnikowej powinno oscylować wokół 11,5 l/100 km, to tyle samo co w słabszej wersji i o ok. 1 l/100 km mniej niż w najmocniejszym wariancie.
Co ciekawe, pod względem wyposażenia wersja S niczym niemalże nie ustępuje topowej C. W obu odmianach mamy więc sportowe zawieszenie z systemem AMG Ride Control, elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, układ wydechowy Performance, 20-calowe felgi oraz pięć trybów jazdy (Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz Race).
Wersja S niewiele też różni się wizualnie od swoich nieco starszych kuzynów. Wprawne oko odróżni ten wariant silnikowy dzięki licznym chromowanym detalom z pakietu AMG Chrome. Jeśli ktoś chciałby bardziej wyróżniać się na drodze, powinien pomyśleć np. o dodatkowych pakietach AMG Exterior Carbon-Fiber bądź AMG Exterior Night. W tym pierwszym nadwozie zostanie wzbogacone o dodatki z włókna węglowego, a w tym drugim o przyciemniane elementy nadwozia.
Podobnie mamy w kabinie GT Roadstera S. Większość elementów wyposażenia, w tym m.in. system Airscarf, jest analogiczna jak w pozostałych dwóch odmianach. Ten wariant będzie się wyróżniał w standardzie większą liczbą chromowanych elementów, ale dla większej indywidualizacji można zamówić dodatkowe pakiety stylizacyjne.
Najnowsza odmiana silnikowa Mercedesa-AMG GT Roadstera pojawi się w sprzedaży na pierwszych rynkach w lipcu br. Nie znamy jeszcze jego ceny. Dodajmy tylko, że bazowy Roadster GT kosztuje od 616 tys. zł, a wersja GT C od 761,5 tys. zł. Można się więc spodziewać ceny oscylującej w granicach 700 tys. zł.