Jeszcze bardziej wszechstronny nowy Sprinter
Wczoraj w Duisburgu miała miejsce światowa premiera trzeciej generacji Mercedesa Sprintera. Ten jeden z liderów segmentu pojazdów dostawczych oferowany teraz będzie z nowymi udogodnieniami, dzięki którym praca kierowcy powinna stać się jeszcze bardziej komfortowa. Nowy Sprinter fizycznie dostępny będzie od czerwca, ale już od teraz w salonach niemieckiego koncernu przyjmowanego na niego są zamówienia.
Tak jak i we wcześniejszej generacji modelu nowy Mercedes Sprinter oferuje bardzo szerokie możliwości konfiguracyjne. Do wyboru są takie rodzaje zabudowy jak furgon, Tourer, podwozie, autobus lub kabina do zabudowy. Do tego nabywca ma do wyboru trzy konfiguracje napędu, konstrukcję kabiny, długość nadwozia, tonaż oraz wysokość przestrzeni ładunkow. Już tylko te parametry pozwalają na skonfigurowanie ponad 1700 różnych wersji nowego Sprintera. Nowy Sprinter może być również wykorzystywany jako kamper, autobus lub ambulans. Maksymalna ładowność wynosi 17 m3, przy obciążeniu do 5,5 tony.
W nowej generacji Sprintera, poza napędem na tył oraz na cztery koła, dołączy również system napędu na przednią oś. Różnica konstrukcyjna sprawi, że w takiej wersji będzie można przewieźć o 50 kg więcej ładunku niż w porównywalnym wariancie z napędem na tył. 80-milimetrowy dolny próg załadunkowy sprawia, że załadunek i rozładunek komercyjnie towarów bądź wejście oraz wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadku zabudowy kempingowej będą znacznie wygodniejsze.
Sprinter z napędem na przednie koła będzie oferowany z dwoma przekładniami do wyboru. Automatyczna przekładnia hydrokinetyczna o dziewięciu przełożeniach jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych. Zakresy biegów są stopniowane, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Inne zalety to niski poziom hałasu i wyjątkowy komfort jazdy. Do wyboru będzie ponadto nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów.
Z punktu widzenia kierowcy, który będzie spełniał w kabinie Sprintera nawet kilka godzin każdego dnia, ważne są również zmiany w tejże kabinie. Wprowadzone udoskonalenia to m.in. ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji. Do tego kierowca będzie miał do swojej dyspozycji liczne schowki oraz komorę bagażową. Komora bagażowa również zyskuje dzięki sprytnym szczegółowym rozwiązaniom.
Wśród rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa warto wspomnieć np. o samoczyszczącej kamerze cofania, pokazującej obraz w lusterku wstecznym, pakiecie Parking z widokiem 360 stopni oraz czujnikach deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiper dla optymalnej widoczności nawet podczas używania wycieraczek.
W nowym Sprinterze nie zabraknie również rozwiązań przydatnych w prowadzeniu biznesu. Mowa tu przede wszystkim o usługach łącznościowych dzięki systemowi Mercedes PRO connect w połączeniu z nowym systemem multimedialnym MBUX (Mercedes-Benz User Experience), które zapewniają stałą kontrolę nad całą flotą pojazdów firmowych. Umożliwia to zarządzanie zleceniami w trybie online, a informacje o pojeździe, takie jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, mogą być pozyskiwane niemal w czasie rzeczywistym.
Trzecia generacja Sprintera będzie dostępna w salonach Mercedesa od czerwca br. Ale już teraz można na niego składać zamówienia. W Niemczech ceny zaczynają się od 19 990 euro (bez VAT). W przyszłym roku w ramach strategii tworzenia elektrycznych flot komercyjnych Mercedes-Benz Vans wprowadzi na rynek eSprintera.