Jeszcze bardziej ostra - Honda CBR 600RR
Na mediolańskim salonie EICMA Honda przedstawi nowy model CBR600RR. Sprzęt otrzymał zupełnie nowy przód. Wyprofilowanie podłużnych świateł będzie kierowało strugę powietrza wprost do układu dolotowego silnika. Reszta świeżych komponentów kryje się pod owiewkami.
Udoskonalone oprogramowanie komputera sterującego jednostką napędową ma zapewnić bardziej spontaniczną reakcję na gaz oraz wyższą elastyczność. Dzięki zoptymalizowanemu rozmieszczeniu podzespołów – obniżono m.in. zbiornik paliwa - udało się poprawić wyważenie motocykla. Nowy kształt owiewek korzystnie wpłynął na współczynnik oporu aerodynamicznego.
Z daleka rzucają się też w oczy 12-szprychowe koła – ewidentne nawiązanie do wyścigowych jednośladów. Elementy przedniego widelca w układzie upside-down zostały dostarczone przez firmę Showa. Wraz z modyfikacją tylnego zawieszenia mają zapewnić lepsze czucie motocykla, lepiej wybierać nierówności, jak również ograniczyć nurkowanie przodu podczas ostrego hamowania.
Celem zespołu pracującego nad motocyklem była nie tylko poprawa osiągów. Japoński koncern zapewnia, że nowa Honda CBR600RR będzie bardziej poręczna od poprzedniczki.
Ostra nowość Hondy trafi do salonów w marcu przyszłego roku. Poza standardowymi malowaniami (czerwony lub czerwono-biało-niebieski) będzie oferowana rzucająca się w oczy odmiana Repsol Edition.