Jest zgoda na modyfikacje silnika 1.6 TDI
Volkswagen uzyskał zgodę niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu (KBA) na przeprowadzenie poprawek technicznych w samochodach wyposażonych w jednostkę wysokoprężną 1.6 TDI z rodziny EA189.
Konieczność przeprowadzenia modyfikacji w 1,6-litrowej jednostce napędowej jest następstwem ciągnącej się już od ponad roku sprawy z manipulacjami, jakich niemiecki koncern dopuścił się w niektórych silnikach z rodziny EA189 celem redukcji wielkości emisji zanieczyszczeń w fazie testowej.
Pozytywnie zaopiniowane przez KBA poprawki w silniku będą sprowadzać się do zmiany ustawień oprogramowania komputera sterującego silnika, a także do zamontowania specjalnego urządzenia (sitka) przed przepływomierzem, które ma regulować przepływ powietrza w układzie dolotowym. Wszyscy właściciele modeli z silnikami objętymi akcją serwisową zostaną zaproszeni do autoryzowanych serwisów niemieckiej marki celem przeprowadzenia stosownej "naprawy". Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami w tej kampanii naprawczej weźmie udział ok. 2,6 mln samochodów. Jak zapewnia Volkswagen, sama usługa modyfikacji silnika oraz instalacji dodatkowe sitka nie zajmie dłużej niż godzinę. Niemcy zapewniają również, co potwierdza KBA, iż przeprowadzone modyfikacje nie wpłyną ujemnie ani na wyniki spalania, ani na osiągi, ani na wielkość emitowanego hałasu.
Akcja serwisowa obejmująca pojazdy z silnikami 1.6 TDI z rodziny EA189 nie będzie pierwszą, która jest następstwem wykrytych nieprawidłowości w silnikach wysokoprężnych koncernu Volkswagen. Od początku tego roku do serwisów niemieckiej marki, a także innych marek wchodzących w skład grupy VW, wzywani są właściciele modeli z silnikami 1.2 TDI oraz 2.0 TDI. W tych przypadkach akcja serwisowa obejmuje wyłącznie modyfikacje jednostki sterującej komputerem pokładowym, który odpowiada za wtrysk paliwa.