Jeep wprowadzi hybrydę plug-in. I to od razu dwa modele
Nie chcąc pozostać w tyle za konkurencją, również koncern Fiat Chrysler Automobiles zaczyna powoli przestawiać się zelektryfikowane modele. W Genewie na stoisku marki Jeep zaprezentowane zostały dwa modele - Renegade i Compass - w wariancie hybrydowym PHEV.
Zarówno Jeep Renegade PHEV, jak i Jeep Compass PHEV będą napędzane nowym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem współpracującym z jednostką elektryczną. W przypadku tego pierwszego modelu dostępne będą dwa warianty mocy: 190 i 240 KM, a przyspieszenie do 100 km/h mocniejszej wersji zajmie ok. 7 sekund. Te same parametry, choć wciąż oczekujące na homologację, będą w hybrydowym Compassie plug-in.
Oba modele będą mogły pokonać w trybie elektrycznym ok. 50 km, rozpędzając się przy użyciu silnika elektrycznego do maksymalnie 130 km/h.
Dzięki wprowadzeniu do układu napędowego jednostki elektrycznej powinien poprawić się również potencjał obu modeli do jazdy terenowej, a to za sprawą większego momentu obrotowego zapewnionemu przez silnik elektryczny i możliwości dostosowania go z niezwykłą precyzją podczas startu i podczas jazdy po najbardziej wymagającym terenie, na którym wymagane są niskie przełożenia.
Nowy napęd na wszystkie koła (eAWD) zapewnia odpowiednią trakcję na tylnej osi nie poprzez wał napędowy, ale przez dedykowany silnik elektryczny. Pozwala to na rozdzielenie dwóch osi i niezależne sterowanie momentem obrotowym w sposób bardziej efektywny niż układ mechaniczny.
Po ustanowieniu globalnego rekordu sprzedaży w ubiegłym roku marka Jeep liczy, że dzięki wprowadzeniu nowych modeli, w tym ich hybrydowych odmian, uda się w tym roku jeszcze bardziej wyśrubować rekordowe osiągnięcie.