Jeep Renegade - SRT4?
Kilka dni temu pojawiły się informacje o przymiarkach Fiata do produkcji modelu 500X w wersji Abarth. Są szanse, że skorzysta na tym także jego bliźniak, Jeep Renegade.
Plany Fiata nie zostały oficjalnie potwierdzone, ale pracownicy włoskiego producenta wyraźnie sugerowali, że model 500X jest doskonałą bazą dla usportowionej wersji. Zachętą jest oferta konkurencji. W salonie Nissana znajdziemy crossovera Juke Nismo RS, Mini zaś oferuje Countrymana Cooper S i John Cooper Works. To już wystarczy, by poważnie rozważyć taką możliwość.
Jeep Renegade produkowany jest na tej samej linii produkcyjnej, co 500X i jest jego technicznym odpowiednikiem. Wyjątkiem jest terenowa odmiana Trailhawk, ale to nie przeszkoda, by Jeep skorzystał z gotowych rozwiązań Abartha. Według informacji, jakie pojawiły się na forum miłośników Jeepa, amerykańska marka także pracuje nad mocną odmianą modelu Renegade.
Najbardziej prawdopodobne wydaje się zastosowanie silnika 1750 używanego obecnie przez Alfę Romeo. Pozostaje pytanie o moc, czy będzie to wartość bliższa liczbie 200, czy 240. Dwustukonna odmiana tego silnika była stosowana do napędu Lancii Delty, mocniejsza napędza Alfę Romeo Giulietta QV. Otwarta pozostaje jeszcze kwestia napędu, choć trudno wyobrazić sobie sportowego Jeepa z napędzanymi jedynie przednimi kołami.
Jak spekulować, to do końca. O ile w przypadku Fiata nazwa Abarth 500X wydaje się oczywista, to otwarta pozostaje kwestia, jak Jeep nazwie najmocniejszą wersję Renegade'a. Najbardziej prawdopodobna wydaje się SRT4. W ten sposób koncern Chryslera oznaczał już sportowe odmiany Dodge'ów Neon i Caliber. Czy taki właśnie będzie wybór specjalistów od marketingu, miejmy nadzieję przekonamy się już za kilka miesięcy.