Japoński SUV.
Outlander zarówno w Azji jak i w Europie zrobił karierę i to nie podlega żadnym wątpliwością. Nowa generacja będąca w sprzedaży w Japonii jest jeszcze większa od poprzednika. Ma 4640 mm długości, 1800 mm, szerokości, 1680 wysokości, i 2670 mm rozstawu osi. Samochód robi wrażenie wielkiego...
<b>Outlander zarówno w Azji jak i w Europie zrobił karierę i to nie podlega żadnym wątpliwością. Nowa generacja będąca w sprzedaży w Japonii jest jeszcze większa od poprzednika. Ma 4640 mm długości, 1800 mm, szerokości, 1680 wysokości, i 2670 mm rozstawu osi. Samochód robi wrażenie wielkiego...</b><br />
<p class=maintext>jednak dynamiczna stylistyka sprawia, że wcale nie ociężałego. Pod maską zagościł 16-zaworowy silnik o mocy 170 KM i pojemności 2,4 litra. System zmiennych faz rozrządu MIVEC, steruje pracą zaworów dolotowych i wylotowych. Konstruktorzy chcąc uzyskać znakomitą trakcję i poprawne zachowanie zarówno na asfalcie jak i na drogach nieutwardzonych skupili się na układzie napędowym. Ten oczywiście jest napędem na cztery koła, a moc przenoszona jest dzięki bezstopniowej skrzyni Sport Mode CVT i sterowana jest za pomocą łopatek przy kierownicy. Napęd na cztery koła połączono z systemem aktywnej kontroli stabilności. (ASC). Nowa płyta podłogowa jest sztywniejsza, w połączeniu z aluminiowym panelem dachowym umożliwiającym obniżenie środka ciężkości i wysokociśnieniowymi amortyzatorami gazowymi nowy Outlander powinien świetnie się prowadzić. </p>
<p class="rgh"><strong>Amadeusz Sejud</strong></p>