Japończycy już wybrali. Oto zwycięzcy plebiscytu Car of the Year Japan 2019-2020
Choć w dwóch poprzednich latach największe uznanie jurorów konkursu Japan Car of the Year uzyskały modele Volvo (XC60 i XC40), to jednak w tym roku wszystko "wróciło do normy" i zwycięzcą został model japońskiej myśli technicznej. Tytuł Samochodu Roku 2019-2020 w Kraju Kwitnącej Wiśni zdobyła najnowsza generacja Toyoty RAV4.
W tym roku odbyła się jubileuszowa, czterdziesta edycja konkursu Car of the Year Japan. Standardowo już do rywalizacji mogły przystąpić modele – nowe bądź gruntownie zmodernizowane – które pojawiły się w sprzedaży na japońskim rynku pomiędzy 1 listopada 2018 r. a 31 października 2019 r. 7 listopada wybrano dziesiątkę finalistów, a po próbach testowych i drugiej turze głosowania, ogłoszono zwycięzców konkursu.
Oprócz kategorii głównej Samochód Roku, wybierano także Importowany Samochód Roku, najbardziej innowacyjny model (samochód korzystający z innowacyjnych technologii, takich jak przyjazność dla środowiska i bezpieczeństwo), najbardziej emocjonujący model (samochód budzący emocje doskonałą stylistyką i oferujący najlepsze wrażenia z jazdy) oraz najlepszy model w kategorii Small Mobility (samochód z segmentu Kei Car).
Największe uznanie 60 jurorów, którzy reprezentowali 40 różnych japońskich tytułów mediowych, w tym uzyskała Toyota RAV4, która zdobyła łącznie 436 punktów. SUV Toyoty wyprzedził Mazdę 3 (326 punktów) oraz BMW serii 3 (290 punktów). W podsumowaniu werdyktu można przeczytać, że Toyota RAV4 spełnia wszystkie potrzeby na najwyższym poziomie. Ponadto jurorzy docenili trzy rodzaje napędu, z jakimi oferowana jest najnowsza generacja RAV4, a także pojemną i funkcjonalną przestrzeń bagażową.
Car of the Year Japan 2019–2020:
1. Toyota RAV4 436
2. Mazda 3 328
3. BMW serii 3 290
4. Toyota Corolla 118
5. Jaguar I-Pace 109
6. Jeep Wrangler 56
7. Honda N-WGN/N-WGN Custom 54
8. Mercedes Klasa A 53
9. Mitsubishi eK Cross/Nissan Dayz 35
10. Daihatsu Tanto/Tanto Custom 21
Najlepszym nie-japońskim modelem został BMW serii 3, najbardziej emocjonującym modelem został wybrany Jeep Wrangler, a najbardziej innowacyjnym – Nissan Skyline, w tym głównie za system półautonomicznej jazdy ProPilot 2.0. W kategorii najmniejszych modeli najwięcej punktów zdobył Mitsubishi eK X (cross), sprzedawany również jako Nissan Dayz.