Jakie zmiany zaszły w BMW X1?
Druga generacja najlepiej sprzedającego się modelu z rodziny BMW X cztery lata po premierze rynkowej została poddana kuracji odmładzającej. Wśród nowości najciekawiej wygląda pojawienie się w ofercie odmiany hybrydowej, jednak na nią przyjdzie nam poczekać aż do wiosny przyszłego roku.
Odświeżone BMW X1 w nieznacznym stopniu będzie się wyróżniać zmienioną stylistyką nadwozią. Jak w przypadku większości faceliftingów największe zmiany dotknęły przednią część auta. Nieco większe są charakterystyczne "nerki", zmienione zostały adaptacyjne reflektory LED-owe oraz zderzak ze zintegrowanymi diodowymi światłami przeciwmgielnymi i większymi wlotami powietrza. W tylnej części możemy dostrzec nieco inne klosze lamp czy nieznacznie powiększone końcówki układu wydechowego. W ofercie pojawią się trzy nowe lakiery nadwozia: Jucaro Beige, Misano Blue (wyłącznie dla modelu M Sport) oraz Storm Bay, a także cztery nowe wzory kół.
Nabywcy odświeżonego BMW X1 będą mieli do wyboru 3- lub 4-cylindrowe silniki, napęd na przednie koła bądź na wszystkie BMW xDrive oraz trzy rodzaje przekładni: 6-biegową manualną, 7-stopniową dwusprzęgłową i automatyczną o ośmiu biegach. W sumie do wyboru będzie 16 konfiguracji silnika, skrzyni biegów i napędu.
Podstawowa jednostka wysokoprężna (BMW X1 sDrive16d) dysponuje mocą 116 KM i zużywa średnio 4,1-4,4 l/100 km. BMW X1 xDrive25d dysponuje mocą 231 KM i spala średnio od 4,9 do 5,2 l/100 km, a do prędkości 100 km/h jest w stanie się rozpędzić w 6,6 s. Z kolei wersja benzynowa BMW X1 xDrive25i ma również moc 231 KM i pozwoli rozpędzić się do trzycyfrowej prędkości w 6,5 s przy średnim spalaniu na poziomie 6,3-6,8 l/100 km.
Po raz pierwszy w gamie kompaktowego crossovera pojawi się wariant hybrydowy BMW X1 xDrive25e, którego sprzedaż ruszy w marcu 2020 r. Będzie on wyposażony w zestaw baterii najnowszej generacji, które pozwolą na przejechanie do 50 km w trybie elektrycznym.
Zmiany wewnątrz BMW X1 objęły przede wszystkim elementy wykończeniowe (np. nowy kontrastowy szew na tablicy rozdzielczej dla wersji xLine, Sport Line i M Sport). Odświeżony model będzie dostępny z trzema nowymi wariantami tapicerki. Drobne modyfikacje dotknęły także system multimedialny z ekranem o przekątnej 6,2, 8,8 lub 10,25 cala, którym można zarządzać przy użyciu kontrolera BMW iDrive, sterowania głosowego lub za pomocą ekranu dotykowego.