Jak elektryczne modele BMW sprawdzą się na siarczystym mrozie?
Samochody elektryczne, a dokładniej rzecz biorąc ich akumulatory nie lubią ekstremalnie niskich temperatur, w których zasięg takiego samochodu potrafi dość mocno się skurczyć. Aby sprawdzić ich zachowanie w takich właśnie warunkach, BMW zabrało trzy przygotowywane właśnie modele z napędem elektrycznym na zimowe testy do centrum testowego w Arjeplog.
Niemiecki koncern przygotowuje do wprowadzenia na rynek trzy kolejne modele z rodziny BMW i. Intensywny program testów obejmuje BMW iX3, które ma się pojawić w sprzedaży już w przyszłym roku, BMW i4 oraz BMW iNEXT, które wejdą na rynek w 2021 r. W ramach kompleksowych badań w ekstremalnych warunkach pogodowych i drogowych testowane są elementy układu napędowego i jezdnego.
Centrum testowe BMW Group w Arjeplog w Szwecji ulokowane jest na skraju koła podbiegunowego i zapewnia idealne warunki do sprawdzenia całego układu jezdnego w niskich temperaturach. Silniki elektryczne, akumulatory wysokonapięciowe i elektronika zasilania układu BMW eDrive, jak również systemy kontroli układu jezdnego muszą wykazać się na lodowej tafli zamarzniętych jezior, na śniegu i w siarczystym mrozie.
Zgodnie z planami niemieckiego koncernu w przyszłym roku w BMW iX3 zadebiutuje piąta generacja technologii BMW eDrive, która będzie się wyróżniać mocnym silnikiem elektrycznym i wydajnym akumulatorem wysokonapięciowym. Dzięki zasięgowi ponad 400 km i możliwości korzystania ze stacji ładowania prądem stałym o mocy 150 kW pierwszy w pełni elektryczny SUV marki BMW będzie nadawał się zarówno do codziennego użytku, jak i do nieco dalszych podróży. BMW iX3 będzie też pierwszym modelem produkowanym na cały świat przez BMW Brilliance Automotive Joint Venture w zakładach produkcyjnych w Shenyang.
Z kolei BMW i4 to czterodrzwiowe coupe pozycjonowane w segmencie średnim premium, które będzie dysponować zasięgiem ponad 600 km, a moc silnika elektrycznego pozwoli przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 4 s, a jego prędkość maksymalna wyniesie 200 km/h. Produkcja BMW i4 rozpocznie się w roku 2021 i będzie się odbywać w zakładach BMW w Monachium.
BMW iNEXT to natomiast zapowiedź wszechstronnego SUV-a z napędem elektrycznym piątej generacji. Ponadto samochód jest wyposażony w najnowsze funkcje łączności i jest zaprojektowany do zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3. Flagowy model w nowej technologii BMW Group będzie produkowany od 2021 r. w zakładach BMW w Dingolfing.