Jaguar XF dostaje zestaw nowych silników
Jeszcze nie tak dawno marka Jaguar uważana była za niezwykle luksusową i skierowaną jedynie do najbogatszych odbiorców. Jak jest dzisiaj? Owszem, nie jest to marka produkująca auta dla każdego, ale z pewnością jest dostępna dla dużo szerszego grona potencjalnych klientów.
Teorię ze wstępu może potwierdzać wachlarz dostępnych jednostek napędowych, do których dołączą trzy nowe silniki. W modelach XF na 2013 rok modelowy nie będzie wielu zmian stylistycznych, bo w sumie i po co, ale w ofercie silnikowej można zaobserwować niewielką rewolucję.
Pod maskę trafią dwie nowe turbodoładowane jednostki benzynowe oraz jeden silnik Diesla. Najciekawszą pozycją będzie 3,0-litrowy doładowany silnik V6 o mocy 340 KM z momentem obrotowym na poziomie 450 Nm. Na niektórych rynkach jednostka ta zastąpi 5,0-litrowy silnik V8, co z pewnością nie spodoba się fanom angielskiej marki.
Drugą nową jednostką napędową jest rzędowa, turbodoładowana "czwórka" o pojemności 2,0-litra i mocy 240 KM z momentem obrotowym wynoszącym 340 Nm. Dla miłośników silników Diesla przygotowano nową, 2,2-litrową jednostkę czterocylindrową w dwóch wariantach mocy: 163 i 200 KM. Jednostka zastąpi dotychczasowy silnik o mocy 190 KM.Kilka zmian zaszło również w wyposażeniu dodatkowym. Na przykład najmocniejsza wersja XFR z silnikiem o mocy 510 KM może być wyposażona w dodatkową paczkę o nazwie Speed Pack. Auto z tym dodatkiem otrzyma kilka zmian w skrzyni biegów i silniku, nowy przedni splitter oraz tylny spojler. Auto z tą paczką rozpędzi się do 280 km/h, podczas gdy seryjna prędkość maksymalna wynosi "zaledwie" 250 km/h.