Jaguar XE debiutuje na polskim rynku - znamy ceny!
Niedawno poznaliśmy ceny najnowszego Jaguara XE na polskim rynku. Trzeba przyznać, że brytyjska marka dość ostro chce konkurować z niemiecką konkurencją, ale czy zmieni nastawienie i preferencje europejskiej klienteli?
Na początek przypomnijmy, z czym mamy do czynienia. Zdaniem producenta Jaguar XE ma być jednym z najważniejszych modeli ostatnich lat. Nie jest to sportowe coupe, ani supersamochód, ale być może model ten trafi do wielu odbiorców podnosząc słupki sprzedaży, a o to obecnie producentom chodzi. Nowość mocno nawiązuje do odmiany XF i stylistycznie już na pierwszy rzut oka przypomina prawdziwego Jaguara. To ogromny plus, gdyż za stosunkowo niewielkie pieniądze można mieć auto z kotem na masce.
Zapewne zagorzali fani marki i tradycjonaliści trochę kręcą nosem, w końcu ich marka schodzi do niższych segmentów, ale jeśli wciąż mają pojawiać się limuzyny i sportowe auta coupe, ktoś musi na to zarabiać. Wracając do stylistyki modelu, ta prezentuje się dynamicznie i elegancko, linia jest zwarta i dość muskularna, choć brakuje wielu przetłoczeń.
We wnętrzu jest spokojnie i sportowo, bez udziwnień i ekstrawagancji. Być może niektórzy będą nieco rozczarowani brakiem wielu wstawek np. z drewna lub włókna węglowego - większość to połacie skóry - ale widać taki był zamysł projektantów. Producent obiecuje natomiast spory wybór różnych wersji kolorystycznych oraz wersji wykończenia. W wyposażeniu znajdziemy wyświetlacz head-up, system infomedialny z 8-calowym wyświetlaczem, łączność WiFi, kompatybilność ze smartfonem etc.
Przejdźmy zatem do cen. Otóż podstawowa odmiana Pure z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 200 KM oraz automatyczną 8-biegową przekładnią kosztuje 159 100 złotych. Jest to oczywiście sporo więcej niż konkurencja, ale dla porównania, BMW Serii 3 w podstawowej wersji 316i posiada silnik 1.6 o mocy 136 KM i kosztuje 122 400. Za kwotę ok. 160 000 zł otrzymamy model 320i xDrive z silnikiem 2.0 o mocy 184 KM. Wybór jest więc dość trudny.
Najtańszy model z silnikiem Diesla kosztuje 400 złotych więcej i oferuje wyposażenie Pure, jednostkę 2.0 o mocy 163 KM oraz manualną 6-biegową skrzynię Oferta jest naprawdę bogata, zaś na jej szczycie mamy dwie ciekawe wersje. Jedna z nich z wyposażeniem Portfolio i silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 240 KM oraz automatyczną 8-biegową skrzynią kosztuje 196 600 złotych. Topowa odmiana S z silnikiem 3.0 V6 o mocy 340 KM kosztuje 262 000 złotych.