Jaguar ostrzy pazury na Porsche 911 - CX16 Concept
Dopiero co Porsche opublikowało informacje i zdjęcia prezentujące nowe wcielenie "911-ki", a już Jaguar podzielił się z nami pierwszymi materiałami przedstawiającymi jego nowego rywala. I choć C-X16 jest modelem studyjnym, wiadomo już, że doczeka się produkcji seryjnej.
Produkcyjny odpowiednik C-X16 pozycjonowany będzie w ofercie poniżej XK, nie powinno dziwić więc, że prototyp przypomina wyglądem supersportowego Jaguara. Jest od niego jednak sporo mniejszy – nadwozie mierzy 4445 mm długości, 2048 mm szerokości i 1297 mm wysokości, a rozstaw osi jest równy 2622 mm.
Wnętrze auta łączy w sobie luksus, nowoczesność i sportowy charakter. Luksus zapewniają mu ekskluzywne materiały wykończeniowe, nowoczesność wskaźniki wykonane w technologii OLED, zaś sportowy charakter kształty foteli, zegarów czy koła kierownicy.
Układ napędowy koncepcyjnego Jaguara daje nam spojrzenie w przyszłość samochodów sportowych. U boku silnika benzynowego 3.0 V6/380 KM/450 Nm znalazła się w nim dodatkowa jednostka elektryczna rozwijająca 95 KM i 235 Nm, zaawansowana skrzynia automatyczna o 8 przełożeniach, napęd na tył oraz układ KERS inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w F1.
Skomplikowany i ponadprzeciętnie mocny układ napędowy, C-X16 łączy z niską masą własną na poziomie 1600 kilogramów (które idealnie rozłożono pomiędzy osie). Nie powinien dziwić więc fakt, że auto gwarantuje fenomenalne osiągi – wg danych fabrycznych sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna oscyluje wokół 300 km/h. Dzięki hybrydowemu napędowi, emisja CO2 wynosi zaledwie 165 g/km.