Iroc
Stylistyka i dynamika nowej ery
<b>Stylistyka i dynamika nowej ery</b><br />
<p class="maintext">Comeback cieszącej się powodzeniem idei: przed 33 laty Volkswagen zaprezentował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie sensacyjne coupé. Było ono kompaktowe, niepowtarzalne, dynamiczne
i przestronne. Volkswagen nazwał je Scirocco. Samochód ten doskonale wpasował się w swój czas: na świecie wyprodukowano ponad pół miliona Scirocco pierwszej generacji. Teraz nastąpił kolejny przełom: na sierpień 2006 roku największy producent samochodów w Europie zapowiedział światową premierę nowej interpretacji idei Scirocco – samochodu studyjnego Iroc.</p>
<p class="maintext">Podobnie jak pierwsze Scirocco
ze swoją optyczną prostoliniowością, także Iroc z jego nowocześnie ukształtowaną osłoną chłodnicy oraz wyraźną zmysłowością form stanowi stylistyczny punkt zwrotny. Koncepcja obu tych Volkswagenów jest mocno ze sobą powiązana, mimo że dzielą je ponad trzy dziesięciolecia. Scirocco pierwszej generacji zostało zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro. Z czterema pełnymi miejscami siedzącymi, obszernym bagażnikiem, szeroką pokrywą bagażnika oraz dużą dozą pewności siebie Scirocco stało się motoryzacyjną supergwiazdą lat 70-tych. Studyjny Iroc powraca do tej fascynującej idei.</p>
<p class="maintext">W przeciwieństwie do „pra-Scirocco" Iroc nie jest klasycznym coupé, lecz nowocześnie wystylizowanym samochodem sportowym z ekstremalnie długim dachem i stosunkowo stromym tyłem. Ma to dwie zalety. Po pierwsze: Iroc ma wyraźne proporcje. Szczególnie oglądając go z tyłu od razu można zauważyć, że długi dach wraz z bocznymi oknami opiera się na bardzo szerokich i masywnych partiach „barków". Po drugie: Iroc ma także z tyłu miejsce dla dwóch dorosłych osób i dużego bagażu. Podsumowując: prowokacyjnie zaprojektowany Iroc łączy
w sobie wysoką przydatność w życiu codziennym, czystą przyjemność z jazdy
i ekspresyjną stylistykę Volkswagena, który mógłby pojawić się w przyszłości.</p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: VW</strong></p>