International Engine of the Year 2019 - znamy zwycięzców
Podział na kategorie nie wg pojemności silnika a wg mocy jednostki napędowej, nieco inna nazwa (International Engine + Powertrain of the Year 2019), a zwycięzca ten sam. 3,9-litrowy silnik biturbo V8 produkcji Ferrari zdobył po raz czwarty z rzędu tytuł Międzynarodowego Silnika Roku.
Taka sztuka nie udała się jak dotąd żadnemu innemu silnikowi. Trzykrotnie ten najważniejszy tytuł zdobywał wcześniej jedynie jednolitrowy silnik Forda z rodziny EcoBoost. Jednak 3,9-litrowa jednostka napędowa Ferrari od tego roku jest samodzielnym liderem i wydaje się, że długo żaden inny silnik podobnego wyczynu nie dokona.
W sumie silnik V8 włoskiej firmy od czasu swojej premiery w 2016 r. ma już na swoim koncie 14 trofeów w różnych kategoriach tego konkursu, który jest organizowany od 1999 r. W tym roku, poza główną kategorią, triumfował także wśród jednostek o mocy powyżej 650 KM oraz wśród silników do sportowych modeli. Dodajmy, że silnik ten napędza m.in. Ferrari 488 GTB, 488 Spider oraz 488 Pista.
Łącznie Ferrari zdobyło już 31 nagród w konkursie International Engine of the Year. W tym roku włoski producent zwyciężył jeszcze w jednej kategorii - wśród silników o mocy od 550 do 650 KM najlepszy okazał się inny silnik V8 biturbo o pojemności 3,9 litra. Jednostkę tę znajdziemy w Ferrari Portofino czy też w GTC4 Lusso T.
W tegorocznej edycji konkursu powody do zadowolenia może mieć również Jaguar Land Rover. Silnik elektryczny tego koncernu, który napędza elektrycznego Jaguara I-Pace, zajął drugie miejsce w głównej kategorii, ale jednocześnie okazał się najlepszą nową jednostką napędową oraz najlepszym silnikiem o mocy od 350 do 450 KM, a także najlepszym elektrycznym silnikiem.
INTERNATIONAL ENGINE OF THE YEAR 2019
1. Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista) 425 głosów
2. Jaguar Land Rover electric (Jaguar I-Pace) 328
3. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, S, C, E, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11) 280
4. Porsche 2.5 turbo (Porsche 718 Boxster S, 718 Cayman S) 188
5. Audi 2.0 TFSI (Audi TT, S1, S3, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Alhambra, Ateca, Skoda Superb, Kodiaq, VW Golf GTI, Polo GTI, T-Roc, Atlas, Passat, Arteon, CC, Beetle, Tiguan, Sharan) 184
DO 150 KM
1. Ford 999cc 3-cyl. turbo (Ford Fiesta, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport) 145
2. BMW 1.5 3-cyl. turbo (BMW 1, 2, 3, X1, Mini One, Cooper, Clubman, Countryman) 119
3. PSA 1.2 3-cyl. turbo (Peugeot 208, 308, 2008, 3008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, DS3, DS4, Opel Crossland X, Grandland X) 104
4. Toyota 1.8 hybrid (Toyota CH-R, Prius, Lexus CT) 82
5. Volkswagen 999cc 3-cyl. turbo (VW Golf, up!, Polo, T-Roc, T-Cross, Audi A1, A3, Q2, Seat Ibiza, Arona, Ateca, Leon, Skoda Fabia, Rapid, Karoq) 81
150-250 KM
1. Audi 2.0 TFSI 161
2. BMW 2.0 twin-turbo (BMW 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X1, X2, X3, X4, Z4, Mini Cooper S, Countryman, Clubman) 149
3. Ford 1.5 3-cyl. turbo (Ford Fiesta ST) 111
4. BMW electric (BMW i3, i3S) 78
5. Hyundai electric (Hyundai Kona, Kia Soul EV) 67
250-350 KM
1. Porsche 2.5 turbo 144
2. BMW 3.0 twin-turbo 6-cyl. (BMW 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, X3, Z4) 138
3. Audi 2.0 TFSI 130
4. Honda 2.0 turbo (Honda Civic Type R, Accord) 118
5. Tesla electric (Tesla Model S, Model X, Model 3) 84
350-450 KM
1. Jaguar Land Rover electric 191
2. Porsche 3.0 6-cyl. turbo (Porsche 911) 190
3. BMW M 3.0 twin-turbo 6-cyl. (BMW M3, M4) 137
4. Mercedes 3.0 twin-turbo 6-cyl. 48V (Mercedes CLS, Klasa S, Mercedes-AMG CLS) 121
5. Audi 2.5 5-cyl. turbo (Audi RS3, TT RS, RS Q3) 115
450-550 KM
1. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 244
2. Porsche 4.0 boxer (Porsche 911 GT3, 911 R) 228
3. BMW M 3.0 twin-turbo six-cylinder (BMW M3, M4) 171
4. Porsche 3.8 boxer turbo (Porsche 911 Turbo, GT2 RS) 154
5. McLaren 3.8 twin-turbo V8 (McLaren 540C, 570S, 570GT, 600LT) 149
550-650 KM
1. Ferrari 3.9 biturbo V8 (Ferrari Portofino, GTC4 Lusso T) 308
2. Porsche 3.8-boxer turbo (Porsche 911 Turbo, GT2 RS) 234
3. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 233
4. Audi 5.2 V10 (Audi R8, Lamborghini Huracan) 216
5. BMW M 4.4 twin-turbo V8 (BMW M5) 127
POWYŻEJ 650 KM
1. Ferrari 3.9 biturbo V8 429
2. Ferrari 6.5 V12 (Ferrari 812 Superfast) 262
3. Porsche 3.8 boxer turbo (Porsche 911 Turbo, GT2 RS) 179
4. Lamborghini 6.5 V12 (Lamborghini Aventador) 146
5. McLaren 4.0 twin-turbo V8 (McLaren 720S) 128
NOWY SILNIK
1. Jaguar Land Rover electric 281
2. Hyundai-Kia electric 174
3. Audi 4.0 V8 (Lamborghini Urus) 170
4. Renault/Nissan 2.0 VC-Turbo (Infiniti QX50) 164
5. Mercedes-AMG 2.0 turbo (Mercedes-AMG A35) 151
SILNIK ELEKTRYCZNY
1. Jaguar Land Rover electric 367
2. Tesla electric 363
3. BMW electric (BMW i3, i3S) 172
4. Hyundai electric (Hyundai Kona, Kia Soul EV) 148
5. Renault/Nissan electric (Nissan Leaf) 126
UKŁAD HYBRYDOWY
1. BMW 1.5 3-cyl. hybrid (BMW i8) 233
2. Porsche 4.0 turbo V8 hybrid (Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid) 138
3. Toyota 1.8 hybrid (Toyota CH-R, Prius, Lexus CT, Daihatsu Mebius) 122
4. Volvo 2.0 turbocharger supercharger hybrid (Volvo XC90, S90, V90, XC60) 109
5. Toyota 2.5 hybrid (Toyota Rav4, Lexus ES) 104
SPORTOWY SILNIK
1. Ferrari 3.9-litre biturbo V8 370
2. Ferrari 6.5-litre V12 (Ferrari 812 Superfast) 200
3. Porsche 4.0 boxer 164
4. Mercedes-AMG 4.0 biturbo V8 97
5. McLaren 4.0 twin-turbo V8 (McLaren 720S) 81