Integra z dwuprzęsłową skrzynią na... dwóch kołach
Fanom sportowych samochodów nie trzeba przedstawiać Integry, którą Honda produkowała w latach 1985-2006. Po krótkiej przerwie legendarny model powróci na salony.
Nowe wcielenie Integry zadebiutuje podczas listopadowego salonu EICMA w Mediolanie. Przed kolejną porcją informacji warto mocniej usiąść w fotelu... EICMA to wystawa motocykli, a nowa Honda Integra będzie posiadała tylko dwa koła. Jak by tego było mało, motocykl będzie wyposażony w... dwusprzęgłową skrzynię biegów!
Do jakiego segmentu można zakwalifikować Hondę Integra? Odpowiedź na to pytanie jest trudna, gdyż nie trzeba być miłośnikiem motocykli, by w nowości doszukać się cech typowych dla maksi-skutera, jak również turystycznego jednośladu. O skojarzenia z drugim z wymienionych z pewnością byłoby trudniej, gdyby na opublikowanym zdjęciu Honda Integra nie była objuczona kompletem kufrów oraz akcesoryjną owiewką.
Pojazd będzie napędzany przed dwucylindrowy silnik o pojemności 700 ccm. Według szacunków Hondy zużycie paliwa powinno wynosić zaledwie 3,7 l/100km. Pamiętajmy, że mówimy o dużym motocyklu ze sporą jednostką napędową. Obecność wałka wyrównoważającego wyeliminuje nieprzyjemne wibracje, natomiast duża pojemność tłoków oraz system zmiennych faz rozrządu zagwarantują wysokie wartości momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów.
Kierowca nie będzie musiał jednak martwić się koniecznością dobrania odpowiedniego przełożenia. To zadanie błyskawicznie zrealizuje elektronicznie sterowana skrzynia Dual Clutch Transmission. Od połowy ubiegłego roku dwusprzęgłowe skrzynie biegów nie są zarezerwowane wyłącznie dla samochodów. Innowacyjne rozwiązanie wniosła do świata motocykli Honda VFR 1200F DCT. Przekładnia DCT drugiej generacji ma bardziej kompaktowe rozmiary i niższą masę. Ponadto bardziej dopracowane oprogramowanie ma jeszcze lepiej dopasowywać przełożenia do warunków na trasie oraz potrzeb kierowcy.
Japoński koncern nie zdradził, kiedy motocykl znajdzie się w salonach sprzedaży, ale kształty zaprezentowanej na zdjęciach Integry nie pozostawiają złudzeń – to produkcyjna wersja maszyny, którą najprawdopodobniej zobaczymy na drogach już w przyszłym roku.