Innowacyjne oświetlenie w Oplach
W pełni diodowe reflektory we wszystkich Oplach z rodziny „X”, adaptacyjne reflektory matrycowe w Astrze czy nowe matrycowe reflektory IntelliLux LED w Oplu Insignii - niemiecka marka obrała sobie nowoczesne oświetlenie jako jeden ze sposobów pozyskania klientów.
LED-owe oświetlenie może nie jest jeszcze standardem we współczesnych samochodach, ale coraz większa liczba producentów wprowadza do swoich modeli ten typ oświetlenie. Również Opel podąża tą ścieżką. W wielu modelach producent z Russelsheim oferuje reflektory w technologii LED. Opel jednak nie poprzestaje na standardowym oświetleniu diodowym, modernizując je i wprowadzając nowe rozwiązania do tej techniki.
Takim przykładem są matrycowe reflektory IntelliLux LED, które dostaniemy m.in. w nowej Insignii Country Tourer, a które po raz pierwszy zostały wprowadzone w obecnej generacji Astry. W reflektorach kompaktowego Opla zastosowano 16 segmentów diodowych (po 8 z każdej strony), które automatycznie i nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W razie potrzeby część wiązki światła, która mogłaby oślepić kierowcę poprzedzającego lub nadjeżdżającego z przeciwka auta jest po prostu wygaszana. System ten szybko zyskał uznanie, a efektem tego był m.in. tytuł Safetybest 2015 w konkursie Autobest.
Zasada działania systemu jest wyjątkowo prosta. Gdy tylko pojazd opuści miasto, reflektory IntelliLux LED automatycznie włączają się i nieustannie dostosowują długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, autostrada czy pokonywanie zakrętu lub łuku drogi.
Reflektory w nowym Oplu Insignii (we wszystkich trzech wersjach nadwoziowych) otrzymały jeszcze większą liczbę segmentów LED (32). Z jednej strony poprawiło to efekt wizualny, z drugiej zaś zapewniło jeszcze płynniejsze i precyzyjniejsze sterowanie snopem światła. W rezultacie adaptacyjne matrycowe reflektory we flagowym Oplu generują więcej jaśniejszego światła.
Ponadto posiadają one dodatkową funkcję, przydatną podczas pokonywania zakrętów. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcania pojazdu, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu. Kolejną cechą jest oświetlenie punktowe zintegrowane z reflektorami IntelliLux LED, dzięki któremu światła drogowe uzyskują zasięg aż do 400 metrów. Kierowca może zatem dostrzec np. zwierzęta przebiegające drogę z większej odległości niż poprzednio.