Innowacja. ABS chroniący przed "szlifem"
BMW Motorrad od lat wyznacza standardy w motocyklowym światku. ABS, kontrola trakcji, aktywne zawieszenia... Firma opracowała wiele innowacyjnych rozwiązań. Najnowszą propozycją jest ABS Pro.
Motocyklowy ABS nie jest nowością. System przeciwdziałający blokowaniu kół zadebiutował w 1988 roku. W ostatnich latach staje się standardem. I dobrze, gdyż ABS znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia tragicznego w skutkach wypadku.
W pierwszej kolejności ABS trafił do turystycznych maszyn. Najdłużej opierał się segment supersportów. Pierwszym sprzętem z takim rozwiązaniem było BMW S 1000 RR z 2009 roku.
Teraz BMW wprowadza ABS Pro - rozszerzenie systemu Race ABS. Układ wspiera kierowcę podczas jazdy po zakrętach. Na podstawie sygnałów z czujników systemu kontroli trakcji oraz adaptacyjnego zawieszenia elektronika ustali kąt złożenia motocykla oraz rozkład sił. ABS Pro będzie modulował siłę hamowania, by nawet zdecydowanie naciśnięcie na klamkę do doprowadziło do utraty przyczepności lub nagłego "wyprostowania" motocykla.
ABS Pro pozostaje aktywny w trybach jazdy Rain i Sport. Przejście do Race i Slick wyłącza funkcję, by pozwolić na utrzymywanie możliwie wysokiego tempa jazdy po torach wyścigowych.
Aktualnie w system ABS Pro można wyposażyć sportowe motocykle BMW HP4. Nie tylko nowe, ale również eksploatowane - operację będą w stanie przeprowadzić autoryzowani dealerzy BMW Motorrad. Zainteresowani muszą przygotować 380 euro. Z biegiem czasu lista zastosowań na pewno się wydłuży.