Zysk operacyjny koncernu Audi po dziewięciu pierwszych miesiącach roku 2012 wyniósł 4,2 miliardy euro
Koncern Audi jest na najlepszej drodze do zrealizowania celu założonego na bieżący rok. Po trzech kwartałach, producent sprzedał już 1 097 540 samochodów marki Audi (w 2011 r.: 973 154 egzemplarzy). Koncern zanotował dotąd łącznie na całym świecie obroty w wysokości 37,7 mld euro (w 2011 r.: 32,4 mld), wyższe o 16,3 procent. Zysk operacyjny przedsiębiorstwa zwiększył się o 6,1 procent i osiągnął wartość 4,2 mld euro (w 2011 r.: 4,0 mld), co daje operacyjny zwrot ze sprzedaży w wysokości 11,2 procent (2011 r.: 12,2 procent).
Przy okazji publikacji sprawozdania zarządu za trzeci kwartał, Axel Strotbek, członek Zarządu Audi AG ds. Finansów i Organizacji, powiedział: „Po trzech kwartałach nadal zdecydowanie zmierzamy do celu założonego na ten rok.“ W roku 2012 producent chce sprzedać ponad 1,4 mln pojazdów. By osiągnąć taki wynik, obroty muszą wzrosnąć, a wartość wyniku operacyjnego osiągnąć poziom roku ubiegłego.
Również w trzecim kwartale bieżącego roku finansowego producent zmierzał ku obranemu celowi. Sprzedał łącznie 364 303 samochodów marki Audi (w 2011 r.: 320 262 egzemplarzy), osiągając przy tym obroty w przybliżonej wysokości 12,6 mld euro (w 2011 r.: 10,9 mld), co daje wzrost o 15,7 procent. Wynik operacyjny w wysokości 1,3 mld euro (2011: 1,4 mld), jest prawie tak duży jak w minionym roku. Operacyjny zwrot ze sprzedaży wyniósł 10,5 procent (w 2011 r.: 13,1 procent).
Wyniki trzech pierwszych kwartałów są przede wszystkim rezultatem wyraźnego zwiększenia sprzedaży. Zwiększone nakłady na badania i prace rozwojowe oraz strategiczne programy rozwoju rynku, takie jak zapoczątkowana w lipcu koncepcja handlowa Audi City, spowodowały dodatkowy wzrost kosztów. Z drugiej jednak strony, jak podkreślił Axel Strotbek, pozytywny wpływ na wynik miało zwiększenie wydajności produkcji, poprawa procesów produkcyjnych i korzystne dla przedsiębiorstwa kursy wymiany walut.
Mimo zwiększonych nakładów na nowe produkty i technologie przyszłości, ciągłej rozbudowy infrastruktury produkcyjnej oraz zaostrzonej konkurencji, celem Audi jest dalsza obecność w gronie najbardziej rentownych przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej na świecie.
Dzięki nowym modelom takim jak Audi Q3 i A1 Sportback, producent chce w 2012 roku zdobyć kolejne rzesze klientów. W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku finansowego, przedsiębiorstwo zdołało zwiększyć liczbę sprzedanych pojazdów na całym świecie o 12,8 procent. Do sukcesu marki ma przyczynić się również nowa generacja Audi A3. Ten trzydrzwiowy model jest dostępny w sprzedaży od końca sierpnia. Nowe Audi A3 Sportback zaprezentowano po raz pierwszy we wrześniu na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym. W sprzedaży znajdzie się na początku 2013 roku.