Zwycięzcy Tour de France świętują z kryształowymi trofeami zaprojektowanym przez ŠKODĘ
Egan Bernal zdobył kryształowy puchar zwycięzcy Tour de France 2019. 22-letni Kolumbijczyk triumfował w tym prestiżowym wyścigu kolarskim po raz pierwszy w swojej karierze. Na podium na paryskich Polach Elizejskich stanął również Peter Sagan. Trofeum za zajęcie pierwszego miejsca w klasyfikacji punktowej, wykonane z zielonego kryształu, wręczył mu Alain Favey, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu. Puchary dla najlepszych kolarzy zostały zaprojektowane przez designerów ŠKODY.
ŠKODA, która jest głównym oficjalnym sponsorem wyścigu od 16 lat, dostarczyła w tym roku 250 pojazdów dla organizatorów i kierownictwa oraz specjalnie przygotowany model SUPERB pełniący funkcję czerwonego samochodu dla dyrektora Tour de France, Christiana Prudhomme`a. Po raz piąty ŠKODA sponsorowała także zieloną koszulkę dla lidera klasyfikacji punktowej.
Producent samochodów był także odpowiedzialny za projekt trofeów dla zwycięzców Tour de France. W tym roku mierzące 60 cm i ważące 4 kg kryształowe puchary zostały zaprojektowane przez designera marki Petera Olaha i wykonane przez firmę Lasvit. Peter Olah zainspirował się tradycyjną metodą cięcia szkła zwaną „Spitzstein” i nadał jej współczesną formę. Niepowtarzalny design nagrody uważany jest za znak rozpoznawczy Tour de France.
106. edycja Tour de France rozpoczęła się 6 lipca w Brukseli. Wyścig prowadził trasami Belgii i Francji o łącznej długości 3 480 kilometrów. Kolarze mieli do pokonania 21 etapów, w tym siedem górskich z pięcioma finiszami na szczytach. Główną atrakcją tegorocznych zmagań był widowiskowy odcinek prowadzący przez przełęcz Col de l'Iseran na wysokości 2770 metrów nad poziomem morza. Największy wyścig kolarski obchodził w tym roku wyjątkową rocznicę – stulecie żółtej koszulki, najbardziej prestiżowego wyróżnienia. Dokładnie 100 lat temu, 19 lipca 1919 r., Eugène Christophe po raz pierwszy założył żółtą koszulkę lidera klasyfikacji generalnej.