XIX Grand Prix Fiat Auto Poland Dziennikarzy na Torze Kielce
Po raz dziewiętnasty, dziennikarze polskiej prasy, radia, telewizji i internetu spotkali się w dniach 12-13.10.2012 r. na Torze Automobilklubu Kieleckiego w Miedzianej Górze, aby wykazać się swoimi umiejetnościami, tym razem nie w tworzeniu intersujących artykułów, audycji radiowych czy telewizyjnych, ale za kierownicą, w szybkich, a zarazem bezpiecznych próbach wyścigowych w rywalizacji o tytuły nieoficjalnych Mistrzów Polski w Wyścigach Samochodowych 2012 roku.
Udostępnione do prób sportowych modele Alfy Romeo Giulietta 1,4 Multiair TCT 170 KM i Fiaty Bravo 2,0 Multijet Sport 165 KM - podobnie jak dziennikarze - spisały się znakomicie. Samochody bez problemów wytrzymały ekstremalne obciążenia, potwierdzając w praktyce swoją niezawodność, nawet w bardzo trudnych warunakch eksploatacyjnych.
Tegoroczną rywalizację zdominowali dziennikarze redakcji Auto Świat. Pan red. Adam Mikuła zwyciężył w klasyfikacji generalnej Grand Prix Fiat Auto Poland, a drużyna Auto Świat w składzie: p.p. Adam Mikuła, Marcin Matus, Piotr Wróbel, Janusz Borkowski zwyciężyli w klasyfikacji drużynowej.
Niezawodna od lat w rywalizacji pani red. Anna Lubertowicz-Sztorc ("TOP CLASS") zwyciężyła w klasyfikacji Pań, a wśród debiutantów najlepszym okazał się pan red. Sebastian Michalik ("Turbo Test").
Grand Prix było okazją do zaprezentowania zaproszonym dziennikarzom po raz pierwszy w Polsce nowego modelu Fiata - 500L, samochodu dostatecznie wyrazistego i praktycznego, aby stać się alternatywą dla tradycyjnych przedstawicieli segmentu B i C.
Fiat 500L ma 4 metry i 15 centymetrów długości, a jego przewaga polega na tym, że mimo zaledwie większej o 8 cm długości niż Punto, może swobodnie pomieścić pięć osób o „koszykarskim" 2-metrowym wzroście wraz z ich walizkami, bez wpływu na komfort jazdy.
Wystarczy tylko wspomnieć, że Fiat 500L ma największy indeks pojemności przestrzeni pasażerskiej w swoim segmencie: łącznie 3,17 m3 licząc łącznie przód i tył. Skonstruowany na bazie nowej platformy segmentu B, Fiat 500L jest samochodem w swej istocie innowacyjnym, adresowanym do szerokiej i zróżnicowanej Klienteli, poszukującej wyższych standardów w zakresie obszerności wnętrza i komfortu. Jest to samochód niezmiernie praktyczny, otwarty na potrzeby użytkowników, doceniających trwałą jakość wykonania.
Oferowana w Polsce gama modelowa Fiata 500L zaczyna się od bazowej wersji Fresh, a cena promocyjna tej wersji wynosi 49 990 zł.
Kolejnymi wersjami wyposażeniowymi są: Pop, Pop Star, Easy i Lounge.
Specjalnie dla Klientów, którzy zamówią samochód w tym roku przygotowana została bardzo atrakcyjna oferta. Dzięki niej można m.in. kupić klimatyzację manualną do wersji Pop za jedyne 990 zł, natomiast do wyższych wersji Klient otrzyma atrakcyjne pakiety wyposażenia w cenie pojazdu.
Dla wersji Pop Star otrzyma Pakiet Sound, zawierający radioodtwarzacz z 5" dotykowym ekranem oraz systemem Bluetooth, kierownicę pokrytą skórą ze sterowaniem radioodtwarzaczem oraz gałkę zmiany biegów pokrytą skórą. Dodajmy, że wartość tego pakietu to 2 500 zł.
W wersji Easy Klient otrzyma Pakiet Look, zawierający felgi aluminiowe 16", boczne listwy ochronne z elementami chromowanymi. Poza pakietem otrzyma także przednie światła przeciwmgielne, także w tym przypadku łączna wartość wyposażenia to 2 500 zł.
Dla topowej wersji Lounge także przygotowana została specjalna oferta. Klient otrzyma podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane fotele przednie oraz pakiet komfort, na który składa się podłokietnik fotela kierowcy oraz regulacje lędźwiowe foteli kierowcy oraz pasażera. W tym przypadku wartość otrzymanego wyposażenia wyniesie aż 3 500 zł.