X Jubileuszowy Zlot Zabytkowych Mercedesów w Warszawie
W dn. 23-26 czerwca w Warszawie odbył się X Zlot Zabytkowych Mercedesów, zorganizowany przez Klub Zabytkowych Mercedesów Polska i Mercedes-Benz Polska. Na pokazie elegancji w Wilanowie pojawiła się setka zabytkowych aut ze srebrną gwiazdą na masce. Najstarszy z 1912 roku.
Klub Zabytkowych Mercedesów Polska obchodzi w tym roku 10-tą rocznicę swojego powstania. Założony w 2001 roku, w stulecie marki Mercedes, Klub jest oficjalnym członkiem międzynarodowej sieci Mercedes-Benz Classic Clubs International. Jego członkowie mają przywileje klubowe oraz możliwość regularnego spotykania się podczas Classic Days i prezentowania swoich aut na zlotach klubów zabytkowych Mercedesów na całym świecie.
Tegoroczny Zlot był dla Mercedesa szczególny: „Jubileuszowy Mercedes-Benz Star Drive Poland 2011 odbywa się w Warszawie w 125lecie wynalezienia samochodu przez ojców-założycieli Daimler-Benz, w 15tę rocznicę powstania firmy Mercedes-Benz Polska oraz w 10tą rocznicę powstania Klubu. To zobowiązuje, a jednocześnie daje ogromną satysfakcję – możemy uczcić nasz jubileusz wspólnie” – mówi dr Ewa Łabno Falęcka, Dyrektor Public Relations Mercedes-Benz Polska.
W tegorocznym zlocie wzięła udział rekordowa liczba załóg (100), nie tylko z Polski, ale również z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Rosji, USA i Litwy. Najstarsze auto to model Mercedes Posen HP 10 z 1912 r. Wśród najciekawszych modeli należy wymienić Mercedesy: W21 200 Roadster sport (1936r.), W136 170V Cabrio (1936r.), W143 230n (1937r.), W121 sedan (1959r.), W121 190B (1959r.), W136 170Sb (1953r.), W111 220SE (1965r.), W113 250SL (1967r.), W113 230SL (1967r.), W113 280SL (1971r.), R107 280SL (1980r.), W114 259CE (1971r.)
Pokaz elegancji był idealną okazją do prezentacji zarówno aut, jak i ich załóg: atrybuty z epoki, jak stylowa biżuteria, woalki, rękawiczki, parasolki czy koszyki piknikowe były wyrazem wdzięku i elegancji. Z kolei Elvis Presley, The Blues Brothers, para kowbojów z amerykańskiej prerii, czy szejkowie z Arabii Saudyjskiej postawili na ekstrawagancję.
Klasyfikacja Generalna została podzielona na cztery kategorie, w których wyłoniono zwycięzców:
Klasa I (<1945 r.) – Mercedes W21 200 Roadster sport (1936r.)
Klasa II (1946 - 1960 r.) – Mercedes W121 sedan (1959r.)
Klasa III (1961-1970 r.) – Mercedes W111 220SE (1965r.)
Klasa IV (1971-1985 r.) – Mercedes W113 280SL (1971r.)
W Konkursie Elegancji klasyfikacja została również podzielona na cztery kategorie, w których zwycięzcy okazali się inni niż w Klasyfikacji Generalnej:
Klasa I (<1945 r.) – Mercedes Phaeton 10/20 HP (1912r.)
Klasa II (1946 - 1960 r.) – Mercedes W186 300C (1956r.)
Klasa III (1961-1970 r.) – Mercedes W112 300SE (1964r.)
Klasa IV (1971-1985 r.) – Mercedes W114 280C (1973r.)
„Te 100 samochodów należących do polskich właścicieli symbolizuje bogatą historię marki, od której niemal 125 lat temu zaczęła się motoryzacja. Samochody, które wzieły udział w X Zlocie, to kamienie milowe w historii marki pod względem stylistyki, komfortu i bezpieczeństwa, czyli typowych cech marki Mercedes-Benz” – mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.
Mercedes-Benz Polska bardzo ceni sobie tradycję i z dumą podkreśla swoją bogatą historię. W styczniu tego roku samochód z silnikiem spalinowym obchodził 125 urodziny. To właśnie Mercedes-Benz jest firmą, która jest za ten wynalazek odpowiedzialna. Dlatego wydarzenia takie jak Zlot Miłośników Mercedesów są dla firmy niezwykle istotne. Mercedes-Benz był i jest nadal na motoryzacyjnym czele, stale wprowadzając pionierskie technologie, a także nowe trendy w mobilności w myśl maksymy Karla Benza, ojca firmy: "Pasja do wynalazków nigdy nie wygaśnie."
http://polska.mercedes-benz-clubs.com/