Wzrost sprzedaży Chevroleta o 10,9% pomimo trudnej sytuacji na rynku europejskim
W pierwszych sześciu miesiącach 2012 roku Chevrolet sprzedał rekordową liczbę 117 500 samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej , co oznacza 10,9% wzrost sprzedaży. W tym czasie na rynku odnotowano sprzedaż nowych samochodów niższą o 7,7% w stosunku do ubiegłego roku.
W porównaniu z analogicznym okresem w roku 2011, Chevrolet Europe sprzedał o 11 500 pojazdów więcej, natomiast udział w rynku wzrósł o 0,24 punktu do rekordowych 1,43 procent. W Europie Zachodniej sprzedaż Chevroleta wzrosła o 12 procent i wyniosła 92 400 egzemplarzy samochodów osobowych i SUVów.
„W obecnej sytuacji ekonomicznej europejscy klienci przywiązują szczególną uwagę do ceny samochodu. Nabywcy coraz częściej wybierają modele Chevroleta, ponieważ oferujemy im to, czego potrzebują: wyróżniający design oraz bogate wyposażenie za kwotę, na którą ich stać. Innymi słowy, klienci dostają dobry samochód w atrakcyjnej cenie”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe.
W okresie od stycznia do czerwca tego roku Chevrolet osiągnął rekordowo wysoki udział w rynku w ośmiu państwach: Polsce (3,70%), Turcji (2,78%), Holandii (2,09%), Estonii (1,78%), Austrii (1,25%), Francji (1,17%), Belgii (0,94%) i Niemczech (0,90%).
Najlepiej sprzedającymi się modelami Chevroleta w Europie w pierwszych sześciu miesiącach roku były: Aveo (34 310 sztuk), Spark (32 010 sztuk) oraz kompaktowy Cruze w wersji hatchback i sedan, który sprzedał się w Europie Zachodniej i Środkowej w liczbie 21 000 sztuk. Model ten pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem Chevroleta na świecie i oczekuje się, że jego sprzedaż wzrośnie po uzupełnieniu oferty o wersję kombi latem tego roku. Rodzinny van Orlando sprzedał się w liczbie 14 300 egzemplarzy, natomiast SUV Captiva trafił do 13 820 klientów. Jeszcze w tym roku w salonach sprzedaży pojawi się również sedan Chevrolet Malibu z silnikiem wysokoprężnym.