Wyższe zyski Suzuki 2010
Suzuki Motor Corporation ma przyjemność ogłosić, że Grupa osiągnęła lepsze wyniki sprzedaży i wypracowała wyższy zysk w trzech pierwszych kwartałach roku finansowego 2010 (od 1 kwietnia do 31 grudnia).
Wzrost sprzedaży samochodów w Japonii oraz samochodów i motocykli w Azji zaowocował osiągnięciem wartości skonsolidowanej sprzedaży na poziomie 1. 927,7 miliarda jenów (co stanowi 108,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym).
Łącznie Grupa osiągnęła zysk operacyjny 92,5 miliarda jenów (wzrost o 42,7 miliarda w porównaniu z rokiem ubiegłym). Ponieważ wzrost sprzedaży oraz redukcja kosztów pokryły wyższe wydatki na różne cele, m.in. na rozwój i badania, koszty amortyzacji oraz wahania kursów walut, zysk netto wyniósł 42,6 miliarda jenów (aż 275% wartości roku ubiegłego).
Wielkość sprzedaży w segmencie samochodów wzrosła do 1,94 miliona egzemplarzy aut (wzrost o 14%) dzięki takim działaniom, jak wprowadzenie nowego modelu Swift oraz wzrost sprzedaży na azjatyckich rynkach wschodzących, m.in. w Indiach i Indonezji.
Również motocykle Suzuki coraz lepiej sprzedają się w wielu krajach azjatyckich, co pozwala złagodzić skutki spadku sprzedaży w Ameryce Północnej, Europie i Japonii. Globalnie sprzedaż wyniosła 2,06 miliona sztuk, a jej wartość wyniosła 186,3 miliarda jenów.
W segmencie silników do łodzi sprzedaż wzrosła do poziomu 33,5 miliarda jenów (wzrost o 17,9%), dzięki wyższej sprzedaży w Europie, Ameryce Północnej, Azji i Oceanii.