Wspólny projekt Toyoty i Nissana
Koncerny Nissan Motor CO., LTD. (Nissan) i Toyota Motor Corporation (Toyota) podpisały wstępne porozumienie dotyczące długoterminowej współpracy operacyjnej i technologicznej przy rozwijaniu projektów napędów hybrydowych.
Koncerny Nissan Motor CO., LTD. (Nissan) i Toyota Motor Corporation (Toyota) podpisały wstępne porozumienie dotyczące długoterminowej współpracy operacyjnej i technologicznej przy rozwijaniu projektów napędów hybrydowych. Porozumienie stało się możliwe dzięki odpowiedniemu przygotowaniu obydwu firm pod względem filozofii i wspólnych punktów widzenia na przyszłościową popularyzację samochodów hybrydowych. Na mocy 10-letniej (z możliwością przedłużenia) umowy Nissan będzie od Toyoty otrzymywać najnowocześniejsze komponenty jednostek hybrydowych.
Dodatkowo, w ramach długotrwałej kooperacji technologicznej, Nissan i Toyota zgodziły się na rozpoczęcie wymiany informacji dotyczącej “hybryd” oraz stworzenie nowych konstrukcji na bazie doświadczeń uzyskanych samodzielnie przez obydwa koncerny.
Na początek Nissan będzie montował hybrydowe jednostki napędowe konstrukcji Toyoty w samochodach, które trafią na rynek amerykański w roklu 2006. Szacuje się, że w ciągu kolejnych pięciu lat poziom sprzedaży aut hybrydowych sięgnie 100 tysięcy sztuk. Toyota będzie dostarczać m.in osie i przemienniki, zaś Nissan zastosuje te komponenty w silniku własnej konstrukcji i wbuduje całość do własnego nowego samochodu.
Toyota jako pierwsza wśród producentów samochodów zaprezentowała modele hybrydowe, które trafiły do seryjnej produkcji (Prius 1997).
Toyota zaufała technologiom przyjaznym dla środowiska (w tym m.in systemom hybrydowym) wierząc, że te nowe rozwiązania powinny się szeroko rozpowszechnić. Niektóre z technologii trafiły do seryjnej produkcji, zaś koncern pracował w międzyczasie nad rozwiązaniami uniwersalnymi, które można zastosować na życzenie także w samochodach innych producentów.
Nissan aktywnie promuje technologie przyjazne dla środowiska – w tym m.in wprowadzenie samochodów Bluebird Sylphy i Sentra CA, które należą do Ultra Low-Emission Vehicles (U-LEV – pojazdy najniższego poziomu emisji szkodliwych substancji). Na świecie są to najmniej szkodzące środowisku samochody zasilane gazem. W przypadku aut hybrydowych koncern Nissan ma już na swoim koncie sprzedaż limitowanej serii Tino Hybrid w roku 2000 oraz stworzenie w lutym roku 2001 departamentu zajmującego się poprawą i obniżeniem procesów spalania paliwa (włączając technologię hybrydową).
Najważniejszymi cechami pojazdów z napędem hybrydowym jest m.in obniżona emisja CO2 i lepiej oczyszczone spaliny. Polepszenie możliwości jezdnych i coraz lepsze osiągi samochodów hybrydowych napędem hybrydowym powodują, że zainteresowanie autami XXI wieku cały czas rośnie. Obydwa koncerny liczą, że ich współpraca spowoduje obniżenie kosztów komponentów tych produktówi podniesienie ich sprzedaży na całym świecie.
<strong>Źródło: Nissan Poland</strong>