Webber, Hołowczyc, Collins testują w Kalifornii ultraszybką oponę MICHELIN Pilot Sport 4S
Michelin wprowadził na rynek MICHELIN Pilot Sport 4S – oponę o ultrawysokich osiągach przeznaczoną do samochodów o dużej mocy. Po testach niezależnych instytucji badawczych, opona przeszła kolejny sprawdzian na torze w Palm Springs. W Kalifornii pojawili się znani kierowcy, wśród nich Mark Webber, Krzysztof Hołowczyc i Ben Collins, którzy jako pierwsi na świecie mieli możliwość przetestowana tej szybkiej opony.
Testy MICHELIN Pilot Sport 4S odbyły się po jej światowej premierze na targach w Detroit. Uczestnicy sprawdzili możliwości nowej opony w różnych warunkach pogodowych i na różnych rodzajach nawierzchni. Na testy przygotowano ponad 100 modeli aut ze światowej czołówki segmentu wysokich osiągów (UHP), by jak najwszechstronniej sprawdzić osiągi nowej opony. Do dyspozycji kierowców były m.in. auta takich marek jak: Porsche, Ferrari, Audi, Mercedes AMG czy BMW M.
Oponę testowano w zmiennych warunkach pogodowych, w tym podczas intensywnych opadów deszczu. „Rzadko jazda samochodem z napędem na tylną oś w mocnym deszczu daje tak duże poczucie bezpieczeństwa. Reaktywność opony, szansa na zmianę kierunku jazdy przy dość dużej ilości wody na drodze jest fantastyczna” – podkreślał Krzysztof Hołowczyc.
Na liście uczestników pojawiły się także inne dobrze znane nazwiska, m.in. Mark Webber, Allan McNish, aktor i zarazem miłośnik motoryzacji Keanu Reeves oraz słynny Ben Collins (ex-STIG). „Nowa Acura NSX to absolutnie fenomenalny samochód do sprawdzenia w jaki sposób opona trzyma się drogi, zarówno na suchej jak i na śliskiej nawierzchni. Porównywaliśmy nową oponę MICHELIN z oponami innych producentów. Po całym dniu testów wnioski były jasne. Na oponie Michelin czułem się bardzo pewnie” – mówił po zakończeniu przejazdów Ben Collins, ex-STIG.
Tor w Palm Springs był kolejnym testem najnowszych opon Michelin. Wcześniej w testach niezależnych organizacji TÜV SÜD i DEKRA MICHELIN Pilot Sport 4 S wyprzedziła pięć wiodących opon konkurencyjnych o wysokich parametrach, zajmując pierwsze miejsce w kilku kluczowych obszarach jednocześnie: hamowaniu na suchej nawierzchni[i], hamowaniu na mokrej nawierzchni[ii], czasie okrążenia na suchej nawierzchni[iii] oraz trwałości[iv].
Opona dla aut o najwyższych osiągach
MICHELIN Pilot Sport 4 S to opona zaprojektowana z myślą o samochodach sportowych oraz autach o najwyższych osiągach, takich jak BMW M, Ferrari, Ford, Mercedes-AMG czy Porsche. Dzięki szerokiej gamie rozmiarów MICHELIN Pilot Sport 4 S będą mogli używać także właściciele takich samochodów jak Volvo, Audi, Volkswagen, Lexus czy Honda.
W oponie wykorzystano rozwiązania konstrukcyjne oraz materiały stworzone na potrzeby sportów motorowych oraz testowane podczas serii WEC, w tym wyścigu 24h Le Mans, rajdowych mistrzostw WRC oraz Formuły E. Jest to wynik podejścia firmy Michelin, która swoje zaangażowanie w sporty motorowe traktuje jako swoiste laboratorium, gdzie opracowywane i testowane są nowe technologie trafiające później do opon, z których korzystają zwykli użytkownicy dróg.
Dodatkowo w MICHELIN Pilot Sport 4 S zastosowano „aksamitną technologię” Premium Touch Technology zwiększającą kontrast napisów na bokach opon oraz imitującą aksamit w dotyku i wyglądzie. MICHELIN Pilot Sport 4 S zastąpił model MICHELIN Pilot Super Sport w gamie opon sportowych francuskiej firmy i będzie stanowić oryginalne wyposażenie ponad 60 modeli aut. MICHELIN Pilot Sport 4 S posiada najwyższy indeks prędkości (Y), dzięki czemu umożliwia jazdę przy ponad 300 km na godzinę.
Opona jest dostępna w 34 rozmiarach na koła 19 i 20 cali, dzięki czemu pokryje zapotrzebowanie 92 proc. rynku.
[i] Według testów zewnętrznych przeprowadzonych przez TÜV SÜD podczas hamowania od 100 do 0 km/h na oponach w rozmiarze 255/35ZR19 96Y zamontowanych w AUDI S5 Coupe 3.0 TFSI 333 KM (2016). Uśrednione wyniki: MICHELIN Pilot Sport 4 S (33,66 m); Bridgestone Potenza S-04 Pole Position (35,14 m); Continental ExtremeContact DW (35,78), Pirelli P ZERO (35,51 m); Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (35,14 m).
[ii] Według testów zewnętrznych przeprowadzonych przez TÜV SÜD podczas hamowania od 80 do 0 km/h na oponach w rozmiarze 255/35ZR19 96Y zamontowanych w AUDI A5 Sportback 2.0 TDI 177 KM (2016). Uśrednione wyniki: MICHELIN Pilot Sport 4 S (27,73 m); Bridgestone Potenza S-04 Pole Position (29,93 m); Continental ExtremeContact DW (29,99 m), Pirelli P ZERO (29,57 m); Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (27,83 m).
[iii] Według testów zewnętrznych przeprowadzonych przez TÜV SÜD na okrążeniu toru o długości około 2,6 km na oponach w rozmiarze 255/35ZR19 96Y zamontowanych w AUDI S5 Coupe 3.0 TFSI 333 KM (2016). Uśrednione wyniki: MICHELIN Pilot Sport 4 S (80,33 sek.); Bridgestone Potenza S-04 Pole Position (82,05 sek.); Continental ExtremeContact DW (81,72 sek.), Pirelli P ZERO (81,55 sek.); Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (81,22 sek.).
[iv] Test przeprowadzony przez Centrum Testów DEKRA na zlecenie Michelin w okresie od lipca do sierpnia 2016 r. na oponach w rozmiarze 255/35-19 96Y XL. Testowane opony: BRIDGESTONE Potenza S001, CONITINENTAL SportContact 6, DUNLOP Sport Maxx RT 2, GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 3 oraz PIRELLI P Zero Nero GT zakupione przez TÜV SÜD na europejskim rynku wymiany w 2016 r.