W sierpniu Opel odnotował wzrost sprzedaży w Europie o prawie 13 procent
W sierpniu firma Opel dopisała kolejny rozdział do historii swoich sukcesów, odnotowując znaczący wzrost w całej Europie. Według wstępnych danych producent samochodów z Rüsselsheim sprzedał w ubiegłym miesiącu około 64 500 pojazdów, poprawiając wynik z sierpnia 2014 roku o około 7 300 egzemplarzy, czyli o 12,8 procent.
W sierpniu firma Opel dopisała kolejny rozdział do historii swoich sukcesów, odnotowując znaczący wzrost w całej Europie. Według wstępnych danych producent samochodów z Rüsselsheim sprzedał w ubiegłym miesiącu około 64 500 pojazdów, poprawiając wynik z sierpnia 2014 roku o około 7 300 egzemplarzy, czyli o 12,8 procent.
W przypadku Opla wzrost ten był zatem ponad trzykrotnie wyższy od średniej dla rynku europejskiego, wynoszącej 4,1 procent. Udział marki w rynku zwiększył się o 0,4 punktu procentowego, do 5,71 procent. Ogólne wyniki firmy Opel za pierwsze 8 miesięcy 2015 roku również są dodatnie pomimo wycofania się z rynku rosyjskiego. Od stycznia do sierpnia marka sprzedała ponad 735 000 pojazdów — więcej o około 4 procent, czyli o 27 300 egzemplarzy, niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Odpowiada to udziałowi w rynku wynoszącemu 5,83 procent.
„Ten sukces to zasługa głównie nowych modeli, które są niezwykle popularne wśród klientów z całej Europy. Nowa Astra, której światowa premiera odbędzie się na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, jest prawdziwym skokiem jakościowym, mającym przyczynić się do dalszej poprawy dynamiki sprzedaży” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel.
W pierwszych 8 miesiącach 2015 roku Opel i jego siostrzana brytyjska marka Vauxhall odnotowały wzrost sprzedaży na ponad 19 rynkach, w tym w Niemczech (+3 procent), w Wielkiej Brytanii (+3 procent), we Francji (+6 procent), w Hiszpanii (+17 procent), w Portugalii (+18 procent), w Polsce (+18 procent), we Włoszech (+20 procent) i w Turcji (+34 procent).
W sierpniu Opel zanotował najwyższy udział w rodzimym niemieckim rynku od 2011 roku: 7,2 procent w całym rynku pojazdów oraz 7,5 procent w rynku samochodów osobowych. Rekordowo wysoki od 2011 roku udział rynkowy w sierpniu marka osiągnęła także w Holandii (5,8 procent), a w Czechach jej sierpniowy udział w rynku był najwyższy od 2001 roku (5,31 procent). Marka ze znakiem „błyskawicy” w sierpniu awansowała na pierwsze miejsce na węgierskim rynku samochodów osobowych z udziałem 12,31 procent. Vauxhall, siostrzana marka Opla, uplasowała się na drugiej pozycji na brytyjskim rynku samochodów osobowych zarówno w sierpniu (11,27 procent udziału w rynku), jak i w pierwszych 8 miesiącach roku (10,29 procent udziału w rynku). Ponadto w sierpniu Opel zajął drugie miejsce na rynku samochodów osobowych w Hiszpanii.
Sukcesy w pierwszych 8 miesiącach roku Opel zawdzięcza między innymi modelom reprezentującym segment lekkich samochodów dostawczych. Firma sprzedała przez ten czas 65 350 takich pojazdów, czyli o 25,4 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział w rynku zwiększył się o ponad 0,5 punktu procentowego, do około 4 procent. Wzrost sprzedaży odnotowano w przypadku wszystkich trzech lekkich modeli dostawczych. Sprzedaż Movano wzrosła o około 32 procent, Vivaro — o ponad 34 procent, a Combo — o około 14 procent.