W BRAZYLII RUSZA PRODUKCJA NOWEGO MASTERA
Nowy wygląd, niskie koszty eksploatacyjne, zwiększony komfort i funkcjonalność – nowe, solidniejsze i bezpieczniejsze, Renault Master, wchodzi właśnie na rynek brazylijski. Dostępne będzie w czterech wersjach nadwozia (minibus, furgon, Master podwozie i wersja przeszklona) oraz w licznych konfiguracjach długości i wysokości.
Renault Brazylia, lider segmentu samochodów modyfikowanych i posiadacz certyfikatu najlepszego producenta nadwozi modyfikowanych w kraju, oferować będzie nowego Mastera również w wersji zmienionej (karetka, transport osób niepełnosprawnych itp.).
- Segment samochodów dostawczych zajmuje coraz ważniejsze miejsce w strategii wzrostu Renault w Brazylii. W porównaniu z rokiem 2011 nasz udział w rynku samochodów dostawczych wzrósł o 24,5%. Poszerzyliśmy również ofertę serwisową dla flot samochodowych i użytkowników profesjonalnych – stwierdza z zadowoleniem Olivier Murguet, Dyrektor Generalny Renault Brazylia.
- W Brazylii Renault Master jest wzorem w swoim segmencie. Zachowuje przy tym bardzo wysoką wartość rezydualną przy wykupie – wyjaśnia Frédéric Posez, Dyrektor Marketingu Renault Brazylia.
Renault Master, wprowadzone na rynek brazylijski w 2002 roku, zdobyło znakomitą reputację w segmencie lekkich samochodów dostawczych. W 2012 roku w Brazylii zarejestrowano 8662 samochody, co stanowi wzrost o 17% w porównaniu z rokiem 2011 i to w sektorze, który zanotował spadek o 12%. Dzisiaj, dziesięć lat po wejściu na brazylijski rynek, Renault Master zajmuje drugie miejsce w Ameryce Południowej i w Brazylii w kategorii samochodów dostawczych do 3,5 tony.Master przeznaczony na rynek lokalny będzie teraz produkowany w fabryce samochodów dostawczych w kompleksie Ayrtona Senny, w São José dos Pinhais (w stanie Paraná).
Obecność Renault na rynku brazylijskim
Brazylia, której rynek motoryzacyjny wzrósł w 2012 o 6,1%, pozostaje drugim największym regionem zbytu dla Grupy Renault. Zanotowawszy w 2012 roku wzrost czterokrotnie wyższy niż wzrost całego sektora, marka Renault pobiła kolejny rekord sprzedaży (241 594 samochody) oraz udziału w rynku (6,6%, czyli + 1 punkt).
Centra obsługi biznesu Renault Pro+ również przyczyniły się do sukcesu, jaki samochody dostawcze Renault odniosły w Brazylii. Uruchomiona w 2012 roku sieć Renault Pro+ liczy sobie już 25 nowych koncesjonariuszy, a jej celem jest zwiększenie tej liczby do 53 do kwietnia 2013 roku.