W 2010 roku nowy Chevrolet sprzedawany był co 7,4 sekundy
W 2010 roku Chevrolet sprzedał na całym świecie 4,26 miliona pojazdów, średnio jeden egzemplarz na 7,4 sekundy. Chevrolet sprzedał około 5,8 procent wszystkich pojazdów sprzedanych na całym świecie w 2010 roku, a jego udział w światowej sprzedaży samochodów wzrósł o 0,35 punktu. Wśród pięciu najważniejszych globalnych marek motoryzacyjnych w ubiegłym roku jedynie Chevroletowi udało się zwiększyć całkowity udział w rynku.
Bardzo dobre wyniki sprzedaży Chevrolet w pierwszych trzech kwartałach 2010 roku kontynuowane w czwartym kwartale – sprzedanych ponad 1,4 miliona pojazdów:
- w październiku klienci kupili na całym świecie 361 236 samochodów osobowych, crossoverów i półciężarówek Chevroleta, co stanowi wzrost o 16 procent w stosunku rocznym;
- w listopadzie wyniki te przekroczono dzięki 368 103 sprzedanym pojazdom, co stanowiło wzrost o 27,1 procent w stosunku do listopada 2009 roku i historycznie najlepszy wynik uzyskany przez Chevroleta w skali globalnej w listopadzie;
- grudzień zakończył ubiegły rok światową sprzedażą na poziomie 416 826 egzemplarzy, wyznaczając 15. kolejny wzrost miesięczny i historycznie najlepszy wynik grudniowy dla Chevroleta.
„Atrakcyjny design, jakość, trwałość i doskonała relacja ceny do wartości to zwycięska formuła Chevrolet, która przyciąga konsumentów na całym świecie” – powiedział Joel Ewanick, dyrektor GM ds. marketingu globalnego. „Będziemy nadal wsłuchiwali się w głosy naszych klientów oraz podejmować wszelkie starania, aby spełnić ich oczekiwania tak, by mogli oni dołączyć do rodziny Chevroleta.”
Wzrost wyników sprzedaży na kluczowych rozwijających się rynkach
Do doskonałych wyników sprzedaży osiąganych przez Chevroleta w 2010 roku w istotny sposób przyczyniły się kraje tworzące tzw. rynek BRIC, czyli Brazylia, Rosja, Indie oraz Chiny. Odpowiadały one za około 33 procent sprzedaży realizowanej przez tę markę, co stanowiło wzrost o 2 punkty procentowe w stosunku do 2009 roku. Łączny potencjał marki Chevrolet na tych strategicznie ważnych rynkach rozwijających się pozostaje dla konkurencji niedościgniony.
- W Brazylii Chevrolet ustanowił rekord wszechczasów, sprzedając w 2010 roku 657 697 pojazdów oraz odnotowując coroczny wzrost sprzedaży w Brazylii przez pięć kolejnych lat. Przy sprzedaży na poziomie 365 000 egzemplarzy zaledwie pięć lat temu marka „z muszką” odnotowała imponujący wzrost o 78 procent.
- W Rosji sprzedano 116 233 Chevroletów w porównaniu do 104 398 pojazdów sprzedanych w 2009 roku. Chevrolet pozostał najbardziej popularną marką globalną, a model Chevrolet Niva jednym z najbardziej popularnych produktów światowego producenta sprzedawanych w Rosji.
- W Indiach sprzedaż Chevroleta po raz pierwszy przekroczyła próg 100 000 egzemplarzy. Roczna sprzedaż wyniosła 110 350 pojazdów, co stanowi wzrost o 60 procent w stosunku do poprzedniego roku. Ten kamień milowy osiągnięto przede wszystkim dzięki pozytywnej reakcji klientów na samochody mini: Beat i Spark oraz kompaktowy model Cruze.
- W Chinach w 2010 roku Chevrolet doświadczył bezprecedensowego wzrostu sprzedaży o 63 procent do poziomu 543 700 pojazdów. Na czele stawki znalazł się model Cruze dzięki sprzedaży blisko 190 000 egzemplarzy tego modelu. Odnotowano również silny popyt na niewielki samochód rodzinny o nazwie New Sail, który wygenerował sprzedaż ponad 125 000 pojazdów od momentu jego wprowadzenia do sprzedaży w styczniu ubiegłego roku.
Możliwości dalszego rozwoju marki Chevrolet potwierdza fakt, iż osiem z dziesięciu najlepszych dla tej marki pod względem sprzedaży krajów to rynki wschodzące – Brazylia, Chiny, Uzbekistan, Meksyk, Rosja, Indie, Argentyna i Kolumbia. Przy wliczeniu w tę grupę Stanów Zjednoczonych i Kanady, wszystkich tych 10 państw odpowiada za 85 procent całkowitej sprzedaży Chevroleta.
W Europie Chevrolet zwiększył swój udział w rynku w 21 krajach, co przyczyniło się do uzyskania przez markę „z muszką” historycznie najwyższego udziału w rynku na poziomie 2,5 procent. W 2010 roku Chevrolet sprzedał 477 000 pojazdów, co stanowi wzrost o 12 procent w stosunku do 2009 roku.
W Stanach Zjednoczonych, na największym dla Chevroleta rynku, udział marki stanowił ponad 70 procent całkowitej sprzedaży koncernu GM. W 2010 roku sprzedaż Chevroleta w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 16 procent do poziomu 1,57 miliona pojazdów.
Nowe samochody osobowe, crossovery i półciężarówki w 2010 roku
Najważniejsze premierowe produkty marki Chevrolet wprowadzone do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w 2010 roku to model Volt z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu, kompaktowy Cruze oraz potężny, pełnowymiarowy pickup Silverado; niewielki samochód rodzinny o nazwie New Sail oraz nowe mini o nazwie Spark w Chinach; pickup o nazwie Viva w Brazylii i kompaktowy rodzinny van Orlando w Europie.
Podczas gdy rozpoczęcie sprzedaży modelu Volt stawia Chevroleta na pozycji technologicznego lidera, model Cruze nadal odgrywa istotną rolę w ogólnoświatowej sprzedaży Chevroleta. Od momentu jego wprowadzenia na rynek w pierwszym półroczu 2009 roku w Europie i Chinach ogólnoświatowa sprzedaż tego modelu przekroczyła próg pół miliona egzemplarzy. W samym tylko 2010 roku Chevrolet sprzedał 334 976 egzemplarzy modelu Cruze, co sprawiło, iż został on najlepiej sprzedającym się modelem tej marki. Uwzględniając fakt, iż sprzedaż na tym rynku rozpoczęła się dopiero w czwartym kwartale 2010 roku, przewiduje się, iż Stany Zjednoczone staną się jednym z największych rynków dla modelu Cruze.
Wśród pięciu najlepiej sprzedających się w 2010 roku modeli Chevroleta znalazły się:
1. pełnowymiarowy pickup Silverado – 435 269 egzemplarzy
2. kompaktowy Cruze – 334 976 egzemplarzy
3. miejskie Aveo – 322 234 egzemplarzy
4. średniej wielkości Malibu – 221 550 egzemplarzy
5. pełnowymiarowa Impala – 183 551 egzemplarzy
Odzwierciedleniem światowej ekspansji marki będą publikowane przez Chevroleta informacje dotyczące wyników sprzedaży na świecie, konsolidowanych w cyklu kwartalnym. Począwszy od raportu za czwarty kwartał i cały 2010 rok informacje te dostępne będą około dwa tygodnie po zakończeniu każdego kwartału, kiedy znane będą już ostateczne dane liczbowe.