Volvo zwiększa sprzedaż i rentowność w I kwartale 2011 roku
I kwartał 2011 roku firma Volvo Car Corporation zakończyła z zyskiem operacyjnym w wysokości 640 mln koron szwedzkich, co stanowi poprawę o 280 mln koron szwedzkich w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Tak dobry wynik Volvo zawdzięcza polepszonej sprzedaży.
Volvo na świecie w pierwszych trzech miesiącach 2011 roku zwiększyło sprzedaż detaliczną o 13,7%, do 106 827 sztuk samochodów. Wpływ na to miała:
- udana sprzedaż Volvo S60 i V60,
- utrzymanie znakomitej sprzedaży Volvo XC60 – najlepiej sprzedającego się modelu Volvo,
- zwiększona sprzedaż ekologicznych samochodów z serii DRIVe,
Cieszy nas, że wzrost z 2010 roku w I kwartale 2011, udało nam się utrzymać i to na wszystkich rynkach. Ponadto rynki na których wcześniej odnotowywaliśmy spadki – np. Ameryka Północna, teraz znowu notują wzrosty. To bardzo dobry prognostyk na przyszłość – powiedział Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation.
Udany 2010 rok
2010 rok Volvo zakończyło z zyskiem operacyjnym na poziomie 2,34 mld koron szwedzkich i wzrostem sprzedaży detalicznej o prawie 12%, do 373 525 sztuk samochodów. Na tak dynamiczne zwiększenie sprzedaży miało wpływ poprawienie się sytuacji Volvo w Skandynawii, Europie i Chinach, gdzie Volvo odnotowywało wzrosty rzędu kilkunastu procent. Dzięki temu przychody firmy w 2010 roku wzrosły o 17,4 mld SEK, do 113 mld SEK.
Optymistyczne prognozy
Według prognoz dla całego 2011 roku sprzedaż ma dalej rosnąć, dzięki temu została zwiększona produkcja samochodów w fabrykach w Torslandzie i Gent. Ponadto Volvo prowadzi rekrutacje 1200 nowych pracowników do działu badań i rozwoju, który pozwolą firmie dynamicznie się rozwijać.
Volvo rozbudowuje również swoją strukturę chińską, gdzie planuje otwarcie nowej fabryki w Chengdu, nowej chińskiej centrali w Szanghaju oraz wzmocnienie sieci dealerskiej.