Volvo w 2010 roku
5088 sprzedanych aut - oznacza drugie miejsce Volvo w segmencie Premium* oraz wzrost o prawie 11% w porównaniu do roku ubiegłego. To rekordowy poziom sprzedaży w historii Volvo w Polsce.
Volvo zawdzięcza tak dobre wyniki modelowi Volvo XC60, na którego zakup zdecydowało się 1941 klientów. Jednak wprowadzone do salonów w sierpniu nowe Volvo S60 także bardzo dobrze przyjęło się na polskim rynku. W ciągu 5 miesięcy sprzedano aż 418 egzemplarzy. W III i IV kwartale 2010 roku to, obok XC60, najchętniej wybierany samochód Volvo. Oprócz modeli S60 i XC60 niesłabnącą popularnością cieszyły się modele S40 i V50, które zostały sprzedane w 1 274 egzemplarzach.
Dzięki tak dobrym wynikom Volvo w Polsce osiągnęło 25% udział w rynku Premium - to najwyższy wynik w ciągu ostatnich 5 lat oraz drugi, po Szwecji rezultat na świecie . Z kolei udział w całym rynku zwiększył się i wynosi obecnie 1,61%. Takie wyniki udało się osiągnąć dzięki bardzo dobremu zamknięciu roku.
Sprzedaż to jednak nie wszystko. Volvo w 2010 roku oferowało swoim stałym klientom oraz właścicielom samochodów Volvo wiele atrakcyjnych programów zachęcających do korzystania z usług w autoryzowanych punktach dealerskich. Naszą misją jest nie tylko przyciągnięcie klienta atrakcyjną ceną samochodu, ale także dbanie o niego na każdym etapie użytkowania samochodu – powiedział Arkadiusz Nowiński, Prezes Volvo Auto Polska
Rok 2010 to także rozwój i wzmocnienie sieci dealerskiej, w tym m.in. otwarcie trzech nowych punktów dealerskich – w Kielcach, Poznaniu oraz we Wrocławiu. Kielce to nowe miasto na mapie Volvo. Z kolei dla Poznania i Wrocławia to już drugie punkty dealerskie. Ponadto wysoki poziom obsługi i serwisu Autoryzowanych Dealerów Volvo został doceniony w ogólnopolskim badaniu Narodowy Auto Test przeprowadzanym przez Auto Świat. A współpraca importera z siecią została uznana za najlepszą w ogólnopolskim badaniu satysfakcji dealerskiej.
W 2011 roku także będzie dużo się działo. Przede wszystkim jeśli chodzi o ekologię, rozwój technologii. Volvo wielkimi krokami wchodzi w elektryfikacje aut. Debiuty Volvo V60 Plug-in, czy Volvo C30 BEV - to tylko niektóre z aktywności, które zaplanowaliśmy na najbliższy rok – podsumował Arkadiusz Nowiński.
*Segment Premium: Audi, BMW, Mercedes, Volvo.