Volvo V60 Plug-in wjedzie do salonów w 2012 roku
Zużycie paliwa poniżej 2 litrów na 100 km, możliwość pokonania 50 kilometrów używając wyłącznie napędu elektrycznego i emisja CO2 poniżej 50g/km – to tylko niektóre z zalet Volvo V60 Plug-In, które pojawi się w salonach sprzedaży w 2012 roku. Powstanie samochodu jest efektem współpracy Volvo z firmą Vattenfall, w ramach strategii – „DRIVe Towards Zero”.
Volvo V60 Plug-In po raz pierwszy zostało zaprezentowane podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie. Pierwsze hybrydowe Volvo to samochód, który łączy w sobie najlepsze cechy napędu elektrycznego i silnika diesla: bardzo niskie zużycie paliwa i niska emisja CO2 w połączeniu z dużym zasięgiem i wysokimi osiągami.
Podczas projektowania samochodu najważniejsze dla nas było zachowanie wyjątkowej przyjemności z jazdy V60 oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa i komfortu – powiedział Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation.
W trybie zasilania wyłącznie energią elektryczną samochód V60 Plug-in ma zasięg do 50 kilometrów. Całkowity zasięg samochodu, w połączeniu z silnikiem spalinowym, wynosi do 1200 km. Średnia emisja dwutlenku węgla to 49 gramów na kilometr (w cyklu mieszanym według certyfikatu NEDC), zaś zużycie paliwa to 1,9 litra na 100 km.
Model V60 Plug-in można ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego w domu lub innym miejscu, gdzie samochód zostanie zaparkowany. Czas pełnego ładowania to około pięć godzin.
Energia elektryczna zapewnia szereg korzyści. Silnik elektryczny jest prawie cztery razy wydajniejszy od zwykłego silnika spalinowego. Oznacza to, że samochód napędzany prądem zużywa mniej energii, a przez to jego emisja CO2 do środowiska jest znacznie niższa, nawet jeżeli energia uzyskana do jego zasilania pochodzi ze spalania paliw kopalnych.
W Volvo prace nad modelem V60 Plug-in postępują równolegle z opracowywaniem modelu Volvo C30 BEV, który jest zasilany wyłącznie energią elektryczną.
Te dwa typy samochodów wzajemnie się uzupełniają. W przypadku hybrydy typu Plug-In kierowca nie jest całkowicie uzależniony od stacji ładowania podczas jazdy na długich dystansach. W przyszłości na rynku samochodów elektrycznych będą znajdować się zarówno samochody w pełni elektryczne, jak i hybrydy Plug-In – mówi Stefan Jacoby.