Volkswagen up! i Beetle otrzymały maksymalną notę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
Europejska organizacja ochrony konsumentów Euro NCAP (European New Car Assesment Programme) poddała testom nowego up! i Beetle oceniając ochronę pasażerów, bezpieczeństwo dzieci, ochronę pieszych oraz systemy poprawiające bezpieczeństwo. Wyniki są doskonałe: pięć gwiazdek dla obu nowych Volkswagenów.
Oba samochody uzyskały maksymalne noty pod względem bezpieczeństwa pasażerów na wszystkich miejscach siedzących, niezależnie od wzrostu kierowcy i pasażera. Oceniane były rezultaty testów zderzenia czołowego i bocznego, testu zderzenia ze słupem oraz tak zwanego testu whiplash, w którym badane jest obciążenie odcinka szyjnego kręgosłupa przy uderzeniu w tył samochodu. Również testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy i 3 lat potwierdziły optymalną ochronę w obu Volkswagenach.
Bardzo dobre wyniki uzyskały up! i Beetle w dziedzinie wyposażenia mającego wpływ na bezpieczeństwo. Euro NCAP szczególnie dobrze oceniło seryjną sygnalizację zapięcia pasów na wszystkich miejscach siedzących i seryjne ESP. Dodatkowo Euro NCAP uwzględniło rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo czynne. W rezultacie up! oprócz swoich pięciu gwiazdek otrzymał także Advanced Award za funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Tym samym małe auto Volkswagena zdecydowanie wyprzedziło swoich bezpośrednich konkurentów - pięciu gwiazdek i wyróżnienia Advanced Award nie otrzymał dotychczas żaden samochód tej klasy. Volkswagen up! jest zatem najlepszy w klasie także w kwestiach bezpieczeństwa.
Funkcja awaryjnego hamowania w mieście (element wyposażenia dodatkowego) aktywuje się automatycznie przy prędkości między 5 a 30 km/h. Za pomocą czujnika laserowego (umieszczonego w górnej części przedniej szyby) monitoruje obszar o promieniu 10 m przed up! rozpoznając ewentualne zagrożenie kolizją. Jeżeli wystąpi ryzyko uderzenia w nieruchomy lub poruszający się w tym samym kierunku obiekt, a kierowca nie zareaguje, zwiększone zostanie ciśnienie w układzie hamulcowym. Drugi stopień działania systemu to zwiększenie czułości hydraulicznego asystenta hamulców. Zależnie od sytuacji, na trzecim etapie system zainicjuje automatyczne hamowanie z pełną siłą aż do zupełnego zatrzymania pojazdu lub w przypadku, gdy kierowca wciśnie pedał hamulca niewystarczająco mocno – zwiększy siłę działania hamulców. W zależności od prędkości jazdy i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego, poprzez automatyczne przyhamowanie, pozwala zmniejszyć skutki wypadku lub nawet całkowicie uniknąć zderzenia.
Organizacja Euro NCAP prowadzi niezależny, międzynarodowy program testów zderzeniowych. Aktualne wyniki zostały udostępnione w internecie na stronie www.euroncap.com.
Po modelach Golf, Golf Cabriolet, Jetta, Passat, Polo, Scirocco, Sharan i Tiguan nowy up! i Beetle są kolejnymi modelami Volkswagena, które zdobyły maksymalną notę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. To dowód, że bezpieczeństwo ma dla Volkswagena priorytetowe znaczenie i to niezależnie od wielkości samochodu.