Volkswagen Crafter po liftingu
Volkswagen Crafter jest jednym z najlepszych samochodów w segmencie aut dostawczych do 3,5 tony. Jego nowoczesne, 4-cylindrowe silniki TDI dbają o niewielkie zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji oraz o przyjemniejszą jazdę i większą ładowność. Nowy Crafter jest nawet o 33 procent oszczędniejszy od poprzednika. Najbardziej ekonomiczna wersja wyposażona jest w silnik bi-turbo, spala tylko 7,2 l na 100 km i dzięki momentowi obrotowemu o wartości 400 Nm zapewnia dynamiczną jazdę.
Odświeżony wygląd zewnętrzny nowy Crafter zawdzięcza nowo zaprojektowanym przednim elementom z liniami poziomymi osłony chłodnicy, odpowiadającymi stylistyce Volkswagena. Ten największy samochód dostawczy marki Volkswagen Samochody Użytkowe zwraca uwagę swoją nowoczesnością i idealnie dopasowuje się do swoich braci – Caddy, Amaroka oraz serii T5. Również wnętrze zostało wyposażone w nowe i solidne materiały, zmodyfikowano także deskę rozdzielczą. Jednak największe zmiany wprowadzono pod pokrywą silnika. Innowacyjne 4-cylindrowe silniki z systemem wtrysku Common Rail o wysokiej wydajności i niskim zużyciu paliwa zastąpią dotychczasowe 5-cylindrowe jednostki. Nowy Crafter stał się oszczędniejszy i mocniejszy.
Nowa gama silników – zużycie paliwa zredukowane nawet o 3,4 l przy zwiększonej sile napędowej.
Dla nowego Craftera oferowane są silniki 2,0 TDI o mocy 80, 100 lub 120 kW, z systemem wtrysku Common Rail, który został specjalnie zaprojektowany do zastosowania w nowych Crafterach. Już silnik TDI o mocy 80 kW/109 KM dysponuje wysokimi rezerwami mocy. W porównaniu z tym samym silnikiem w poprzednim modelu Craftera, obecny dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w większym zakresie: od 1500 obr./min. do 2250 obr./min. Zużycie paliwa w Crafterach z tym silnikiem wynosi tylko 7,9 l na 100 km, a poziom emisji CO2 208g/km.
Takie same wartości zużycia paliwa, przy zwiększonej mocy silnika oferuje Crafter z jednostką TDI o mocy 100 kW (136 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 340 Nm przy 1.600 obr./min.
Najmocniejszym i jednocześnie najbardziej ekonomicznym silnikiem Craftera jest TDI o mocy 120 kW (163 KM). Znany z Amaroka i Transportera silnik turbo o pojemności 2,0 l przenosi imponujący moment obrotowy 400 Nm przy 1800 obr./min na tylne koła. W wyniku połączenia silników z systemem Start-Stop nowy Crafter z najmocniejszą jednostką spala tylko 7,2 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 195 g/km.
Ładowność zwiększona o 10 procent
Dzięki lżejszym silnikom oraz kilku innym zmianom technicznym masa własna wszystkich modeli Craftera została zmniejszona, a tym samym ładowność, będąca często decydującym czynnikiem w codziennym użytkowaniu pojazdów, powiększona została o 10 procent.
Nowa karoseria, ulepszona ochrona przez korozją
Nowy Crafter występuje w wielu wariantach: w wersji furgon z trzema różnymi rozstawami osi, z czterema różnymi długościami przedziału ładunkowego i dwoma wariantami wysokości dachu, w wersji kombi do przewozu osób, w wersji skrzyniowej z pojedynczą lub podwójną kabiną kierowcy i w wersji podwozie, stanowiącą idealną bazę dla wszelkiego rodzaju zabudów.
Karoseria Craftera spełnia nie tylko wymagania estetyczne, ale przede wszystkim jakościowe i konstrukcyjne. O wysokiej jakości przekonuje ochrona przed korozją: wszystkie stalowe części karoserii zostały jedno- lub dwukrotnie ocynkowane.
Liczne zmiany we wnętrzu pojazdu, świeże i wytrzymałe tkaniny
Nowe, świeże materiały charakterystyczne są dla wnętrza Craftera, a emblematy i dźwignia skrzyni biegów idealnie dopasowują się do stylu Volkswagena. Podłokietnik w drzwiach sprawia, że jazda jest bardziej relaksująca.
Nowe zegary są teraz jeszcze bardziej czytelne i zawierają we wszystkich wersjach funkcję informującą o zalecanym biegu. Sprawia to, że ekonomiczna jazda staje się jeszcze łatwiejsza.
Nowy Crafter będzie dostępny w polskich salonach w drugiej połowie czerwca.