Udany Opel Astra i matrycowe reflektory IntelliLux LED przebojem zdobywają klientów
Ponad 350 000 zamówień na Opla Astrę od rozpoczęcia sprzedaży w 2015 roku, bestsellerowy model Opla w 2016 roku, drugie miejsce w segmencie samochodów kompaktowych w całej Europie oraz w sprzedaży detalicznej w tym segmencie w 2016, a także mnóstwo międzynarodowych nagród i tytułów, takich jak Złota Kierownica i europejski „Samochód Roku 2016” — Astra jest bez wątpienia prawdziwym zwycięzcą. Recepta na sukces obejmuje w tym przypadku takie składniki jak lekka konstrukcja, bardzo wydajne zespoły napędowe, znakomity zestaw opcji łączności oraz systemy wspomagania kierowcy spotykane zazwyczaj tylko w samochodach klasy premium. Jedną z takich technologii są matrycowe reflektory IntelliLux LED. Nie tylko zdobyły one uznanie krytyków w całej Europie potwierdzone różnymi nagrodami, ale także są jedną z najchętniej zamawianych opcji wyposażenia dostępnych w Astrze. 18 miesięcy po wprowadzeniu na rynek sukces matrycowych reflektorów IntelliLux LED jest porównywalny chyba tylko z sukcesem samej Astry.
W Niemczech, na ważnym rodzimym rynku Opla, co trzecia Astra jest zamawiana z tym wysoce wydajnym systemem oświetlenia o znakomitych parametrach. W sąsiedniej Szwajcarii około 45% nabywców Astry kupuje samochody z matrycowymi reflektorami IntelliLux LED. Podobnym wzięciem cieszą się one wśród klientów w Austrii — 40% samochodów przeznaczonych na tamtejszy rynek jest wyposażonych w tę innowacyjną i przystępną cenową technologię oświetlenia. Diodowe reflektory IntelliLux są wyjątkowo popularne także w Finlandii i Szwecji (37% w każdym z tych krajów). Niemniej jednak nawet te imponujące dane bledną w porównaniu z sukcesem, jaki ów system odniósł w Norwegii, gdzie w przyszłościową technologię oświetlenia wyposażonych jest aż 84% nowych Opli Astra.
„Oczywiście cieszymy się z sukcesu matrycowych reflektorów IntelliLux LED. To kolejny dowód na to, że nasza zasada upowszechniania technologii poprzez oferowanie innowacyjnych i przystępnych cenowo rozwiązań trafia w potrzeby klientów. Muszę podziękować naszym inżynierom za ten wysoce wydajny system, który odznacza się znakomitą skutecznością w nocy, zwiększając bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.
Układ matryc automatycznie dostosowuje się do każdej sytuacji w ruchu drogowym
System złożony z 16 segmentów diodowych — po 8 z każdej strony pojazdu — automatycznie i nieustannie dostosowuje długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. Gdy tylko pojazd opuści obszar zabudowany, światła drogowe włączają się automatycznie. Z zalet systemu będą korzystać nie tylko kierowcy Astry — matryce diodowe doskonale oświetlają drogę i poprawiają widoczność, ale nie oślepiają innych uczestników ruchu. Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu poprzedzającego, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak aby światło „omijało” przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenie nadal są jasno oświetlone. Dzięki tak wysokiej precyzji i zdolności adaptacji matryca diodowa stanowi nowy, wyższy poziom technologii oświetlenia zewnętrznego pojazdów.
Inżynierowie firmy Opel odpowiedzialni za oświetlenie nie tylko sprawili, że inteligentny, w pełni diodowy system jest bardziej przystępny cenowo, ale także zwiększyli stopień jego inteligencji. Nie wszyscy nabywcy Astry zdecydują się na wbudowany system nawigacji, ale nowy system oświetlenia sam potrafi rozpoznać, czy samochód znajduje się w obszarze zabudowanym czy na autostradzie. Oprócz wielu automatycznych ustawień świateł mijania i świateł drogowych matrycowe reflektory IntelliLux LED oferują także tryb autostradowy, który jeszcze bardziej zwiększa bezpieczeństwo jazdy nocą. Ponadto diody charakteryzują się znacznie dłuższą żywotnością w porównaniu z żarówkami halogenowymi lub ksenonowymi.
Dodatkowe bezpieczeństwo i komfort także w nowej Insignii
Wobec sukcesu systemu w Oplu Astrze nie jest niespodzianką, że firma jest przekonana, iż nowa generacja matrycowych reflektorów IntelliLux LED, które pojawią się w zupełnie nowej Insignii w 2017 r., będzie tak samo popularna wśród klientów. Od wprowadzenia systemu pierwszej generacji w modelu Astra w technologii LED dokonał się znaczny postęp, dzięki któremu inżynierom udało się zbudować reflektory do Insignii złożone z 32 segmentów. Większa liczba segmentów diodowych pozwala na bardziej płynne i precyzyjne ruchy snopu światła. W rezultacie adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED w nowej Insignii generują więcej jaśniejszego światła.
Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory IntelliLux LED nowej Insignii w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcania pojazdu, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu. Kolejną cechą poprawiającą widoczność w nowej Insignii jest oświetlenie punktowe zintegrowane z reflektorami IntelliLux LED, dzięki któremu światła drogowe uzyskują zasięg aż do 400 metrów.
Popularność wyższych wersji wyposażenia
Wyjątkowym uznaniem klientów cieszą się również obydwie najwyższe wersje wyposażenia Astry. Od wprowadzenia na rynek europejskiego „Samochodu Roku 2016” ponad 60 procent nabywców Astry zdecydowało się na bogatszą wersję, oferującą znacznie więcej elementów i funkcji niż wersja podstawowa, w przypadku której trzeba by je dodatkowo zamawiać. Przykładem takiego wyposażenia jest osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar, który w obu wyżej wymienionych wersjach jest standardem. Dotyczy to także innych elementów podnoszących komfort użytkowania.