Udany lipiec dla Skody
Marka ŠKODA utrzymuje ścieżkę wzrostu, podobnie jak w poprzednich miesiącach. Sprzedaż w lipcu 2012 roku wzrosła o 6 proc. i wyniosła aż 72 600 sztuk.
Producent samochodów ŠKODA ustanowił bardzo dobry wynik sprzedaży w okresie od stycznia do lipca 2012 roku (565 600 szt.). Jednocześnie marka odnotowała swój najlepszy lipcowy wynik sprzedaży w swojej 117-letniej historii na poziomie 72 600 aut (lipiec 2011: 68 500 szt.).
"Pomimo coraz trudniejszej sytuacji gospodarczej, ŠKODA kontynuuje swój wzrost popierając go rosnącymi wynikami sprzedaży z lipca 2012 roku" - powiedział Jürgen Stackmann, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. "Poprawiliśmy nasze dotychczasowe wyniki i umocniliśmy swoją pozycję wśród producentów samochodowych. Jednak niepokoi nas poziom rozwoju europejskiego rynku motoryzacyjnego. ŠKODA musi utrzymać się na swojej ścieżce wzrostu" – dodał.
ŠKODA odnosi kolejne sukcesy na rynkach Europy Zachodniej. Pomimo słabej sytuacji gospodarczej, lipcowa sprzedaż producenta wzrosła w: Wielkiej Brytanii (+20 proc.), Danii (+24,7 proc.), Belgii (+8,2 proc.), Norwegii (+6,6 proc.) i Francji (+6,2 proc.). W całej Europie Zachodniej, w lipcu 2012 roku, ŠKODA dostarczyła łącznie 25 300 szt. samochodów.
W Europie Wschodniej producent zanotował silny, dwucyfrowy wzrost lipcowej sprzedaży na poziomie 26,8 proc. Na ten rynek, w lipcu dostarczonych zostało prawie 11 400 aut. Na rynku rosyjskim marka sprzedała aż o 42 proc. pojazdów więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Najczęściej sprzedawanym modelem w Europie Wschodniej w lipcu pozostała Octavia, których dostarczono aż 5 900 szt. (+19,2 proc.).
Europa Środkowo-Wschodnia odnotowała w lipcu 2012 roku 2,9 proc. wzrost sprzedaży samochodów ŠKODA. W tym okresie, na rodzimym, czeskim rynku producent dostarczył aż 4 500 aut.
Na rynku polskim producent umocnił się na pozycji lidera w rankingu rejestracji samochodów osobowych. 2 351 zarejestrowanych aut pozwoliło uzyskać 11,38 proc. udziału w rynku. ŠKODA pozostaje liderem zarówno wśród klientów flotowych, jak i indywidualnych.
Producent kontynuuje również swój rozwój na rynkach azjatyckich. W lipcu 2012 roku Chiny odnotowały 6,6 proc., a Indie aż 22,6 proc. wzrost sprzedaży samochodów marki ŠKODA. Znaczne przyrosty dostarczonych pojazdów odnotowano także na rynku tureckim (+80,6 proc.), australijskim (+43,9 proc.) oraz izraelskim (+ 41,9 proc.).
Dostawy samochodów ŠKODA do klientów na całym świecie w lipcu 2012 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego):
ŠKODA Octavia (32 800; +7,3 %)
ŠKODA Fabia (16 900; -19,3 %)
ŠKODA Superb (8 300; -6,3 %)
ŠKODA Yeti (6 500; +23,8 %)
ŠKODA Roomster (2 900; +1,7 %)
ŠKODA Rapid (tylko w Indiach: 1 800; nowy model)
ŠKODA Citigo (tylko w Europie: 3 400; nowy model)