Toyota zwiększa sprzedaż w Europie
Toyota sprzedała w Europie o 18.671 więcej samochodów niż przed rokiem, odrabiając straty po trzęsieniu ziemi w Japonii.
Jak powiedział Didier Leroy, Prezydent Toyota Motor Europe „z radością odnotowujemy pozytywne informacje o dobrym wyniku sprzedaży w pierwszej połowie 2011 roku, który osiągnęliśmy przede wszystkim w wyniku bardzo mocnego pierwszego kwartału. Tendencja wzrostowa Toyoty, którą obserwujemy obecnie w Europie, jest konsekwencją naszej silnej oferty produktowej, w szczególności samochodów hybrydowych. Duch walki i wytrwałości, który cechuje naszą firmę zarówno globalnie jak i w Europie, pozwolił nam ponadto przezwyciężyć trudności, które mieliśmy w wyniku tragicznego trzęsienia ziemi w Japonii”.
„Obecnie przyspieszamy czas dostawy samochodów, aby spełnić oczekiwania Klientów, którzy już złożyli zamówienia, oraz zrealizować nasze plany na ten rok. Już teraz mogę stwierdzić, że zwiększymy sprzedaż Toyoty w Europie w porównaniu do zeszłego roku” – dodał Leroy.
Tempo produkcji Toyoty w Europie wróciło do stanu sprzed trzęsienia ziemi już w początku czerwca br. (trzy miesiące po katastrofie). Fabryki koncernu w Japonii także pracują niemal na 100% swoich możliwości. Aby zaspokoić potrzeby klientów, Toyota wysyła dodatkowe transporty samochodów. W lipcu do Europy dotrze transport dodatkowych 5 000 samochodów Toyoty i Lexusa.
Klienci zamawiający obecnie samochody Toyoty w Europie mogą spodziewać się regularnego czasu dostawy. Jeśli samochód zostanie zamówiony do produkcji, czas oczekiwania wyniesie ok. dwóch miesięcy (modele produkowane w Europie) i trzy do czterech miesięcy (modele produkowane w Japonii). Jednocześnie zdecydowana większość najbardziej popularnych modeli znajduje się w bieżącej dostępności z europejskiego magazynu centralnego i lokalnych składów krajowych.
Za sukces sprzedaży Toyoty w pierwszej połowie 2011 roku odpowiadają przede wszystkim modele Auris i Auris HSD (ponad 55 tys., wzrost o 22%), Corolla (niemal 36 tys., wzrost o 44%).
Również sprzedaż modeli RAV4 i Land Cruiser – legendarnego samochodu terenowego obchodzącego 60-lecie produkcji – wzrosła o 20%, do poziomu odpowiednio 38 tys. i 21 tys. sztuk.
Modele hybrydowe stanowią obecnie 11% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie (wzrost sprzedaży o 31% względem 2010 roku).