Toyota zdominowała coroczny plebiscyt Fleet Awards Polska
Plebiscyt Fleet Awards Polska od lat jest barometrem rynku flotowego i odzwierciedleniem zadowolenia i zaufania fleet managerów w Polsce z pojazdów, produktów i usług flotowych. W tym roku rozegrana została 13. edycja plebiscytu, w której ponownie kluczową rolę odegrały modele Toyoty.
W Plebiscycie nominowane są pojazdy, usługi i produkty, które w dniu rozpoczęcia projektu są dostępne na polskim rynku. Wszyscy nominowani przypisywani są przez redakcję miesięcznika FLOTA do odpowiednich kategorii, aby usystematyzować i klarownie przeprowadzić procedury głosowania. Plebiscyt Fleet Awards 2014 obfitował w rekordy. Jednym z nich była liczba nominowanych – o miano najlepszych na rynku walczyło blisko 90 pojazdów oraz ponad 60 usług i produktów.
Zwycięskie modele i usługi wyłaniane są w dwóch etapach: głosowaniu internetowym na specjalnie przygotowanej platformie, oraz testów bezpośrednich podczas Wielkiego Testu Flotowego.
W pierwszej fazie plebiscytu możliwość wskazania swoich faworytów mają wyłącznie osoby zarejestrowane i zweryfikowane przez firmę audytorską, mające istotny związek z branżą motoryzacyjną i transportową. Aby zachować jak największą wiarygodność projektu, firmy nominowane w Plebiscycie nie mają prawa głosu, a nad czystością bazy głosujących czuwa audytor. W 2014 do oceny nominowanych pojazdów i usług przystąpiło 10 089 osób. We wszystkich kategoriach oddano blisko 290 000 głosów, co jest absolutnym rekordem w historii Plebiscytu.
Podczas drugiego etapu wszystkie nominowane pojazdy pojawiają się na Wielkim Teście Flotowym, gdzie pod okiem profesjonalnych instruktorów testowane są na specjalnie przygotowanych na tę okazję 4 próbach dynamicznych. Oceniana jest precyzja prowadzenia, systemy bezpieczeństwa oraz komfort podróży. Dodatkowo fleet managerowie oceniają ergonomię wnętrza oraz przestrzeń bagażową. Przyznawane przez samych fleet managerów noty stanowią główną część składową finalnej oceny samochodów.
W tegorocznej edycji oceny dokonywało blisko 180 zarządców flot z całego kraju wraz z dziennikarzami i zaproszonymi gośćmi. Aby dodatkowo zwiększyć obiektywność testu, częścią składową oceny były także dane dotyczące sprzedaży danego modelu samochodu w 2013 roku (CEPiK). Waga poszczególnych składowych oceny nominowanych samochodów flotowych przedstawiała się następująco:
Głos internetowy = 0,2; Dane z CEPiKu = 0,3; Ocena z Wielkiego Testu Flotowego = 0,5.
W tak przeprowadzonym badaniu swoją dominacje potwierdziła Toyota, której modele i usługi zostały wyróżnione w największej spośród wszystkich producentów liczbie kategorii:
Samochód dla pracownika – segment B – Toyota Yaris
SUV – Toyota RAV4
Program serwisowy – Toyota – Toyota Business Service
Samochód dla Prezesa – Lexus GS 450h
Nagrody odebrał Mirosław Sochacki, szef sprzedaży korporacyjnej Toyota Motor Poland.
– W ostatnim czasie, Sekcja Sprzedaży Korporacyjnej przeszła wiele zmian. Wyróżnienia w plebiscycie Fleet Awards 2014 są uhonorowaniem pracy całego zespołu i potwierdzeniem, że obraliśmy słuszny kierunek rozwoju. Nagroda, którą otrzymaliśmy za model Yaris jest tym bardziej cenna, że dotyczy segmentu w którym flotowo sprzedawanych jest najwięcej samochodów. W przypadku Toyoty Rav4 – 2014 będzie pierwszym pełnym rokiem sprzedaży nowego modelu a uznanie w oczach oceniających pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. Z ogromną dumą odebraliśmy także statuetkę w kategorii „samochód dla prezesa". Głosujący docenili w tym przypadku hybrydowy model Lexus GS450H. W kategorii Program Serwisowy nominowanych było bardzo wiele rozwiązań oferowanych przez czołowych graczy na rynku. Zwycięstwo Toyota Business Service jest potwierdzeniem, że to najlepszy tego typu program na rynku – powiedział Sochacki.