Toyota sprzedała milion hybryd w Europie
Europejczycy kupili już ponad milion hybryd Toyoty. Jubileuszowy samochód z tym unikalnym napędem to srebrny Auris Hybrid w wersji Comfort. Odebrał go klient w Düsseldorfie, który otrzymał także drugiego hybrydowego Aurisa na rok.
Milionowy egzemplarz hybrydowej Toyoty odebrał pan Victor Dugonics w autoryzowanym salonie Toyoty Yvel w Düsseldorfie. Szczęśliwy pojazd to srebrny Auris Hybrid w wersji Comfort z 15-calowymi aluminiowymi felgami i automatyczną klimatyzacją. Wyposażony jest także w multimedialny system Toyota Touch 2 z kamerą cofania, sześcioma głośnikami, 7-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym oraz wielofunkcyjną kierownicę.
„Auris stanowi najlepszy dowód sukcesu hybryd Toyoty – obecnie ponad połowa sprzedawanych w Europie egzemplarzy jest wyposażona w to wydajne połączenie silnika spalinowego i elektrycznego, a ich udział w sprzedaży modelu cały czas rośnie” – powiedział Tom Fux, prezydent Toyota Deutschland, podczas uroczystego przekazania samochodu. Fux wręczył także kluczyki do drugiego Aurisa Hybrid żonie Dugonicsa, która będzie mogła bezpłatnie korzystać z pojazdu przez rok.
„Szczególnie mnie cieszy, że milionowa hybryda została kupiona właśnie w Niemczech, i życzę państwu Dugonics wiele radości z jazdy nowymi Aurisami Hybrid” – dodał Tom Fux.
Victor Dugonics po raz pierwszy zetknął się z napędem hybrydowym w pracy. Z zawodu jest kierowcą w przedsiębiorstwie, którego flota posiada również autobusy hybrydowe. Pozytywne doświadczenia z pracy za kierownicą tych pojazdów przesądziły o wyborze elektryczno-spalinowego Aurisa. Victor Dugonics docenił w szczególności niskie zużycie paliwa, niewielką emisję spalin i cichą pracę napędu.
Auris Hybrid korzysta z tego samego napędu co obecny na rynku Prius, jeden z najbardziej niezawodnych i oszczędnych samochodów na świecie. Silnik spalinowy VVT-i o pojemności 1,8 l i mocy 99 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM. Łączna moc napędu wynosi 136 KM. Rozpędzenie samochodu od zera do 100 km/h trwa 10,9 s, a maksymalna prędkość to 180 km/h. Zależnie od warunków jazdy silniki działają pojedynczo lub wspólnie. Auris Hybrid spala w cyklu mieszanym średnio 3,5 l paliwa na 100 km, emitując przy tym zaledwie 79 g/km dwutlenku węgla.
Od czasu wprowadzenia na rynek Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent sprzedał ponad osiem milionów hybryd na całym świecie. W porównaniu z samochodami o napędzie konwencjonalnym udało się dzięki temu globalnie ograniczyć emisję CO2 o ponad 58 mln ton, a zużycie benzyny o 22 mld litrów. W Europie sprzedaż hybryd stanowi 23% całkowitej sprzedaży samochodów Toyoty i Lexusa. Oferta Toyota Motor Europe obejmuje aż 14 modeli hybrydowych. Są to (1) Prius, (2) Prius+, (3) Prius Plug-in, (4) Yaris Hybrid, (5) Auris Hybrid, (6) Auris Hybrid Touring Sports, (7) Camry Hybrid, oraz Lexusy (8) CT 200h, (9) GS 300h (10)GS 450h, (11)IS 300h, (12) LS 600h(L), (13) RX 450h z napędem na 2 lub 4 koła i (14) NX 300h. Hybrydy Toyoty już dziś spełniają wymagającą normę 95 g/km, która zacznie obowiązywać w Europie od 2021 roku.
Do rosnącej popularności hybryd w Europie przyczynił się debiut w lipcu tego roku nowej, gruntownie przebudowanej wersji Aurisa. W przyszłym roku na europejskim rynku pojawią się trzy nowe modele hybrydowe Toyoty – RAV4, czwarta generacja Priusa oraz całkowicie nowy crossover C-HR. Wraz z nimi na rynek wejdzie następna generacja napędu hybrydowego, oszczędniejszego od obecnej wersji aż o 18%, a także napęd na 4 koła e-Four.
Unowocześniony model Aurisa z nowym atrakcyjnym designem i jeszcze bardziej oszczędnym napędem spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów także w Polsce. Łącznie z polskich salonów wyjechały 2378 hybrydowe Aurisy do końca listopada br., w porównaniu do 1742 egzemplarzy w całym 2014 roku. Według przewidywań Roberta Mularczyka, PR Managera Toyoty Motor Poland, wzrost sprzedaży hybrydowych Aurisów wyniesie w tym roku co najmniej 50%, w porównaniu do roku 2014.