Toyota ponownie ulubioną marką Polaków
Toyota jest na pierwszym miejscu zestawienia najchętniej wybieranych marek przez Polaków. Tak wynika z danych PZPM o rejestracji przez Klientów Indywidulanych nowych samochodów w 2017 roku. To właśnie ci Klienci w ubiegłym roku zarejestrowali 18 889 samochodów Toyoty, aż o 21 procent więcej niż rok wcześniej. Pod względem rejestracji ogółem Toyota pobiła kolejny rekord z wynikiem 50 714 samochodów, lepszym o 24% względem 2016 roku.
Klienci indywidualni zarejestrowali w ubiegłym roku 18 889 samochodów Toyoty, aż o 21% więcej niż rok wcześniej. Toyota zajęła w tej części rynku pierwsze miejsce, z udziałem 12,9%. Łącznie Toyota odnotowała aż 50 714 rejestracji nowych samochodów, po raz trzeci z rzędu bijąc rekord popularności w Polsce. Wzrost liczby rejestracji wyniósł aż 24%, zaś całkowity udział Toyoty w rynku samochodów w Polsce to obecnie 10,5% (wzrost z 9,8% w 2016).
Najpopularniejszym modelem Toyoty w Polsce jest Yaris, który jednocześnie zajmuje pierwsze miejsce na rynku wśród klientów indywidualnych. Osoby prywatne zarejestrowały 6 088 Yarisów – więcej niż jakiegokolwiek innego modelu w Polsce. Jego łączna liczba rejestracji wyniosła 12 528 egzemplarzy. Prywatni kierowcy sięgają po ten model równie chętnie jak firmy.
Toyota AYGO jest najczęściej wybieranym samochodem w segmencie A. W ciągu roku model uzyskał wynik 3 254 rejestracji, o 445 więcej niż następnego modelu w zestawieniu, a jego udział w segmencie to 24,1%.
Popularność Toyoty w Polsce w znacznym stopniu wynika ze stale rosnącego zainteresowania autami hybrydowymi. Spektakularny wynik 14 196 egzemplarzy, które opuściły salony Toyoty w 2017 roku, oznacza wzrost aż o 70% vs 2016. Hybrydy stanowiły aż 27% całkowitej liczby rejestracji nowych samochodów Toyoty w zeszłym roku kalendarzowym.
Najpopularniejszym modelem hybrydowym jest Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 4 283 sprzedanych egzemplarzy. Tuż za nią znalazła się Toyota Auris Hybrid, którą wybrało 4 155 kierowców. Na trzecim miejscu uplasował się hybrydowy RAV4 – sprzedaż oszczędnego SUV-a zamknęła się liczbą 3 047 aut.