Toyota ponownie najcenniejszą globalną marką z Japonii
Toyota po raz siódmy z rzędu została najcenniejszą globalną marką wywodzącą się z Japonii w zestawieniu Japan’s Best Global Brands. Raport jest publikowany przez firmę Interbrand od siedmiu lat. Toyota zajmuje pozycję lidera nieprzerwanie od początku istnienia rankingu.
Wartość marki Toyoty wzrosła o 20% w stosunku do ubiegłego roku i wynosi teraz 42 392 000 USD. To dwa razy więcej niż w przypadku zajmującej 2. miejsce Hondy. Na trzecim miejscu ulokowała się firma Canon.
Interbrand docenił Toyotę za konsekwentną realizację zainaugurowanej przed 4 laty Globalnej Wizji Toyoty, której wiele działań jest nastawionych na wzmacnianie marki. Efektem tej polityki jest zaprezentowana w tym miesiącu Nowa Architektura Globalna – innowacyjne podejście w projektowaniu napędów i platform samochodów, które przyniesie usprawnienie procesu produkcji i obniżenie jej kosztów.
Koncern stale ugruntowuje swoją pozycję lidera w branży motoryzacyjnej. Globalna sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła w 2014 roku o 2,2%. Na rynku europejskim firma zanotowała wzrost o 4,6%. Rośnie także sprzedaż małych sedanów i SUV-ów na rynku amerykańskim.
Toyota konsekwentnie zwiększa swoją przewagę na rynku samochodów hybrydowych. Do października 2014 roku firma sprzedała na świecie 7 milionów hybryd. Bardzo dużym powodzeniem hybrydy cieszyły się w Europie — ich sprzedaż wzrosła o 13% w stosunku do 2013 roku. Do tego sukcesu w dużej mierze przyczyniła się także Polska, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł aż 65%. Rok 2015 zapowiada się równie dobrze. Sprzedaż hybryd w 1. kwartale jest wyniosła o 12% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Dobra sytuacja finansowa sprzyja kluczowym dla firmy inwestycjom w rozwój nowych proekologicznych technologii. W ubiegłym roku Toyota zanotowała na tym polu spektakularne sukcesy.
Najważniejszym wydarzeniem była światowa premiera Toyoty Mirai. Pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe w grudniu trafił do salonów w Japonii. W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży Toyota zebrała 1500 zamówień — 4 razy więcej, niż planowała na cały 2015 rok.
Interbrand docenił Toyotę za wprowadzanie wielu nowych rozwiązań mających przybliżyć nas do epoki inteligentnej mobilności. Znaczącym sukcesem na tym polu było uruchomienie w Grenoble nowatorskiego systemu car-sharingowego ściśle zintegrowanego z komunikacją miejską. System wykorzystuje innowacyjne trójkołowe pojazdy elektryczne i-Road.