Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie
Toyota ponownie została uznana za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną na świecie według raportu Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 BrandZTM, opublikowanym 21 maja br. Wartość marki wzrosła o 12%, do poziomu 24.5 miliarda dolarów (18.6 miliarda Euro), odnotowując największy skok spośród wszystkich koncernów motoryzacyjnych.
Toyota ponownie została uznana za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną na świecie według raportu Top 100 Most Valuable Global Brands 2013 BrandZTM, opublikowanym 21 maja br. Wartość marki wzrosła o 12%, do poziomu 24.5 miliarda dolarów (18.6 miliarda Euro), odnotowując największy skok spośród wszystkich koncernów motoryzacyjnych.
W ciągu 8 lat, od kiedy publikowany jest raport BrandZTM, Toyota była uznawana za najbardziej wartościową markę w branży 6-krotnie, dwa razy zajmując drugie miejsce. Jak wynika z raportu, sprzedaż samochodów w niektórych regionach rosła, jednak w wielu pozostałych pozostała na poziomie sprzed kryzysu, negatywnie wpływając na wartość marek. W przeciwieństwie do tego trendu, sprzedaż samochodów Toyota Motor Corporation wzrosła w 2012 roku o 22.6%, do poziomu 9.75 miliona sztuk, co przyczyniło się do jeszcze lepszego postrzegania marki.Raport sugeruje także, że na wzrost wyceny marki Toyota wpływ miała także rosnąca popularność samochodów hybrydowych na świecie, których Toyota jest głównym globalnym producentem.Od momentu debiutu pierwszej generacji Priusa w 1997 roku, samochody hybrydowe zostały wybrane przez ponad 5 milionów nabywców na całym świecie. W Europie dostępnych jest 12 modeli hybrydowych: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in, oraz Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h, LS 600h.Ranking Top 100 Most Valuable Global Brands BrandZTM publikuje WPP (www.wpp.com), na podstawie badań Millward Brown Optimor, przeprowadzonych na próbie 2 milionów konsumentów z ponad 30 krajów.
W ciągu 8 lat, od kiedy publikowany jest raport BrandZTM, Toyota była uznawana za najbardziej wartościową markę w branży 6-krotnie, dwa razy zajmując drugie miejsce. Jak wynika z raportu, sprzedaż samochodów w niektórych regionach rosła, jednak w wielu pozostałych pozostała na poziomie sprzed kryzysu, negatywnie wpływając na wartość marek. W przeciwieństwie do tego trendu, sprzedaż samochodów Toyota Motor Corporation wzrosła w 2012 roku o 22.6%, do poziomu 9.75 miliona sztuk, co przyczyniło się do jeszcze lepszego postrzegania marki.Raport sugeruje także, że na wzrost wyceny marki Toyota wpływ miała także rosnąca popularność samochodów hybrydowych na świecie, których Toyota jest głównym globalnym producentem.Od momentu debiutu pierwszej generacji Priusa w 1997 roku, samochody hybrydowe zostały wybrane przez ponad 5 milionów nabywców na całym świecie. W Europie dostępnych jest 12 modeli hybrydowych: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in, oraz Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h, LS 600h.Ranking Top 100 Most Valuable Global Brands BrandZTM publikuje WPP (www.wpp.com), na podstawie badań Millward Brown Optimor, przeprowadzonych na próbie 2 milionów konsumentów z ponad 30 krajów.
Dodano: 11 lat temu,
autor:
Toyota Motor Poland Company Limited sp. z o.o.,