Toyota Hilux Invincible 50 Chrome Edition na 50-lecie modelu
Toyota zaprezentowała specjalną wersję Toyoty Hilux Invincible 50 Chrome Edition. Nowy model został opracowany z okazji 50. rocznicy legendarnego pick-upa.
21 marca 1968 roku w Japonii zadebiutowała Toyota Hilux pierwszej generacji. Rok później pick-up został wprowadzony na europejski rynek. Od tego czasu Hilux stał się jednym z modeli w gamie Toyoty odnoszących największe sukcesy. Obecnie jest to najpopularniejszy pick-up na świecie – jego łączna sprzedaż przekroczyła 18 milionów egzemplarzy.
Produkowana w 6 krajach Toyota Hilux jest dostępna w 180 krajach świata. Model znany ze swojej jakości, trwałości i niezawodności, wielokrotnie udowodnił, że jest nie do zdarcia, sprawdzając się w wyprawach po Antarktydzie, na Biegun Północny i wulkany Islandii, a także zajmując miejsca na podium w Rajdzie Dakar.
Nowy Hilux Invincible 50 Chrome Edition powstał z myślą o rosnącej grupie klientów zainteresowanych wszechstronnym użytkowaniem pick-upów – zarówno do pracy, jak i rekreacji. Jubileuszowa wersja jest tak samo niezawodna i niezniszczalna jak wszystkie Hiluxy do tej pory, dodając do tego szeroki wybór niestandardowych akcesoriów. Dzięki nim samochód wyróżnia się na tle seryjnych pick-upów, a przy tym jest dostosowany zarówno do użytku profesjonalnego, jak i rekreacyjnego.
Samochód jest wyposażony w chromowane orurowanie przednie oraz kapotażowe nad przestrzenią ładunkową, progi boczne, a także w osłonę tylnego zderzaka, czarne nakładki na błotniki oraz polerowane, 18-calowe obręcze aluminiowe. Na przednich drzwiach umieszczono plakietkę „Invincible 50”. Hilux w edycji specjalnej otrzymał także matę z tworzywa na podłodze skrzyni ładunkowej oraz listwy ochronne na progach.
Hilux Invincible 50 Chrome Edition jest napędzany 16-zaworowym, 4-cylindrowym silnikiem 2,4 l D-4D z systemem Start Stop, wyposażonym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG). Jednostka generuje moc 150 KM (110 kW) przy 3 400 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1 600–2 000 obr./min. Silnik ten należy do najbardziej ekonomicznych w swojej klasie i spełnia normę emisji Euro 6. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,8 l/100 km, a emisja CO2 to tylko 178 g/km.
Hilux 8. generacji, który zadebiutował w 2016 roku, spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem kierowców. W Polsce model ten jest liderem segmentu pick-upów z wynikiem 578 egzemplarzy sprzedanych w 2017 roku i 23,7-procentowym udziałem w tej części rynku. Sprzedaż modelu w całej Europe sięgnęła 41 044 aut, bijąc rekord 40 104 egzemplarzy z 2007 roku.