Tomasz Porawski: „Sukces po pierwszym kwartale nie wynika wyłącznie z wyprzedaży”
Wieloletni niekwestionowany lider polskiego rynku samochodów nie ustaje w ofensywie: pierwszy kwartał 2018 roku ŠKODA zamknęła z wynikiem 18 899 zarejestrowanych samochodów, co stanowi wzrost aż o 19,05% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Dzięki utrzymaniu zdecydowanego trendu wzrostowego, udział ŠKODY w rynku zwiększył się do dominującego poziomu 13,51%.
Nowy rok ŠKODA rozpoczęła w najlepszy możliwy sposób, w każdym z trzech pierwszych miesięcy notując imponujące wzrosty wyników (6 864 rejestracje w styczniu – wzrost o 30,8%, 5 665 rejestracji w lutym – wzrost o 25,9%, 6 370 rejestracji w marcu, wzrost o 3,92%). W sumie, w pierwszym kwartale roku na polskich drogach pojawiło się aż 18 899 nowych samochodów marki ŠKODA – to o 19,05% więcej, niż zarejestrowano w pierwszym kwartale poprzedniego roku. Z takimi wynikami ŠKODA zdecydowanie wyprzedza rynkowe trendy i umacnia się na pozycji niekwestionowanego lidera, powiększając swój rynkowy udział do dominującego poziomu 13,51%.
„Wraz ze zmieniającymi się trendami rynkowymi, ewoluuje także oferta ŠKODY, dostosowująca się do zwiększających się oczekiwań Klientów” – zauważa Tomasz Porawski, Dyrektor marki ŠKODA w Polsce. „Do tradycyjnych atutów w postaci ponadprzeciętnych właściwości funkcjonalnych naszych modeli, dołączają kolejne znaki rozpoznawcze: stosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych z zakresu bezpieczeństwa, emocjonujący design podążający za najnowszymi trendami oraz wykorzystywanie nowoczesnych technologii wymiany danych, które czynią każdą podróż bardziej komfortową”.
„Dysponując rozbudowaną i nowoczesną gamą modelową, możemy cieszyć się ze zrównoważonego rozwoju i dalszego, konsekwentnego powiększania przewagi nad konkurentami w rywalizacji o tytuł lidera polskiego linku. Naszą dumę potęguje fakt, iż osiągnięty w pierwszym kwartale wynik nie jest wyłącznie zasługą polityki wyprzedażowej - sukces sprzedażowy zawdzięczamy też w dużym stopniu samochodom wyprodukowanym już w tym roku.” – podsumowuje Porawski.
Koncentracja ŠKODY na ofensywie w segmencie SUV przyniosła efekty. W Polsce zarejestrowano 951 egzemplarzy topowego modelu KODIAQ, co stanowi niemal trzykrotny wzrost wyniku wobec tego uzyskanego w kwartale, w którym model ten debiutował.
Najpopularniejszymi modelami ŠKODY na polskim roku niezmiennie pozostają tradycyjne bestsellery, modele OCTAVIA i FABIA. W zakończonym kwartale były dwoma najpopularniejszymi samochodami na polskim rynku, notując wyniki odpowiednio 5 685 oraz 5 637 zarejestrowanych egzemplarzy, co stanowi wzrost o 16,71% i 13,51% wobec wyników zanotowanych w analogicznym okresie w roku poprzednim.
Na sukces ŠKODY złożyły się jednak wszystkie modele – każdy z nich zaobserwował w pierwszym kwartale znaczący wzrost popularności. Model RAPID zakończył pierwszy kwartał w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów na polskim rynku z wynikiem 2 701 rejestracji (wzrost o 2,58%), SUPERB – 2 268 rejestracji (wzrost o 17,45%). Szczególnie znaczący wzrost, 40,86%, zanotował model CITIGO, który zakończył kwartał z wynikiem 917 rejestracji.
W najbliższych miesiącach ŠKODA będzie kontynuowała ofensywę na polskim rynku, wprowadzając na niego m.in. nową odsłonę modelu FABIA oraz model KODIAQ w topowej odmianie wyposażenia Laurin&Klement.