Testy Evo X Platinum Rally Team
W ramach przygotowań do 39 Rajdu Świdnickiego Krause załoga Platinum Rally Team testowała N-grupowego Mitsubishi Lancera Evo X. Nowy samochód, którym bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie wystartują już w najbliższy piątek w Świdnicy został zbudowany w firmie Zbigniewa Steca. Zawodnicy pojadą nim we wszystkich pozostałych rundach Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Michał Bębenek: Pierwsze odczucia po przejechaniu Lancerem Evo X są bardzo pozytywne. Oczywiście tak naprawdę zweryfikujemy je podczas Rajdu Świdnickiego, poprzez uzyskiwane na odcinkach specjalnych czasy. Samochód prowadzi się bardzo stabilnie i przewidywalnie nawet na niezbyt równej nawierzchni. Z pewnością jest to auto mniej nerwowe w prowadzeniu od poprzedniej ewolucji Mitsubishi Lancera. Mimo iż podczas jazdy do wnętrza dociera mniej odgłosów, a prędkość nie jest tak odczuwalna dla kierowcy, to ma się wrażenie że samochód jest szybki. Mam nadzieję, że podczas pierwszego rajdu nie ujawnią się „choroby wieku dziecięcego”. My ze swojej strony będziemy oczywiście walczyć o jak najwyższą pozycję w klasyfikacji generalnej.
Mitsubishi Lancer Evo X grupy N:
Silnik:
Opracowany na bazie seryjnego silnika 4G63 MIVEC
Pojemność: 1998 cm3
Średnica/skok: 85,05 mm x 88,1 mm
Moc maksymalna: 295 KM/4500 obr/min
Moment obrotowy maksymalny: 570 Nm/ 3500 obr/min
Prędkość maksymalna: 190-220 km/h
Przeniesienie napędu:
Napęd na wszystkie koła z aktywnym centralnym dyferencjałem, przedni i tylny dyferencjał z mechanizmem różnicowym antypoślizgowym
Sprzęgło:
Hydrauliczne (Ralliart)
Skrzynia biegów:
5-biegowa, kłowa
Układ hamulcowy:
Przód: tarcze wentylowane
Asfalt: 355 mm
Szuter: 300 mm
Tył: tarcze wentylowane
Asfalt i szuter: 295 mm
Zawieszenie:
Mc Pherson z przodu i tyłu, odwrócony amortyzator, drążek stabilizatora na sprężynach śrubowych
Układ kierowniczy:
Układ kierowniczy zębatkowy wspomagany hydraulicznie
Koła:
Asfalt: OZ 8"x17"
Nawierzchnia szutrowa: OZ 7"x15"
Opony:
BF Goodrich
Konstrukcja:
Nadwozie z klatką, wzmocnione
Osłona silnika
Wymiary:
Długość: 4490 mm
Szerokość: 1770 mm
Waga: 1310 kg