Test wytrzymałościowy oleju CFS 5w40 NT w wyścigowym Porsche
Celem przeprowadzonego testu było sprawdzenie wytrzymałości oleju silnikowego Millers Oils CFS 5w40 NT. Wiele zespołów wyścigowych wymienia olej po jednym – dwóch wyścigach z powodu obaw o spadek jego właściwości (spadek lepkości, obniżenie poziomu TBN, wzrost TAN, wyczerpanie się właściwości dodatków, itd.). Dzięki temu testowi, wiemy, że dzięki zastosowaniu olejów Millers Oils serii Nanodrive, można wydłużyć interwały wymiany olejów, będąc jednocześnie pewnym, że silnik jest pod maksymalną ochroną.
Test został przeprowadzony na samochodzie Porsche serii 996 z silnikiem o pojemności 3,6l ,mocy 300KM, z napędem na tylne koła. Jest to w pełni profesjonalny samochód wyścigowystartujący w serii Pirelli World Challenge w USA. Minimalna waga samochodu gotowego dostartu (wraz z kierowcą) to 1270 kg. Pojemność miski olejowej wynosi 11l (jest to specjalna,powiększona miska olejowa). Samochód, na wyczynowych oponach Pirelli typu slick pozwala naosiąganie stałych przeciążeń bocznych (podczas pokonywania zakrętów) na poziomie 1,6 g.
Olej CFS 5w40 NT został wlany do silnika w marcu 2012. Podczas trwania testu silnikpotrzebował tylko niewielkich dolewek, a dzięki laboratoryjnym testom próbek używanego oleju, wiemy, iż olej po 5 weekendach wyścigowych, 17,5 h ścigania, 1600 mil (2560 km)przebiegu – ciągle jest w stanie idealnym. W tym czasie dolano w sumie 4l oleju – w tym 2l wcelu uzupełnienia braków po pobraniu próbek do celów badawczych, a jedynie 2l zostały zużyteprzez silnik podczas 17,5 h ścigania!
Kalendarz startów:
23-25 marca – Grand Prix Weekend, Saint Petersburg, FL, USA – Pirelli World Challenge
1 – 2 czerwiec – Watkins Glen International Raceway, NY, USA – Porsche Club of America
22-24 czerwiec –Mosport International Raceway, Bowmanville, Kanada – Pirelli World Challenge
2 -5 sierpień – Mid Ohio Pro Sport Car Course, Lexington, OH,USA – Pirelli World Challenge
1 – 3 wrzesień – Road America, Elkhart Lake, WI, USA – Porsche Club of America
Wyniki badań potwierdzają, że oleje Millers Oils Nanodrive pozwalają na wydłużenie interwałówwymiany oleju w silnikach samochodów wyczynowych, zapewniając jednocześnie odpowiedniąochronę. Dokładną długość interwałów każdy zespół powinien dobrać do odpowiedniejdyscypliny motorsportu, i konkretnego silnika, niemniej jednak, przy założeniu, że silnik jestsprawny, można oczekiwać wyników podobnych do tych osiągniętych w prezentowanymbadaniu.Pierwszy wykres potwierdza, że charakterystyka oleju, w tym lepkość oleju, TBN, gęstość,pozostał niemal niezmienione po 17,5h ścigania.