Technologia Hybrid4 wyróżniona prestiżową niemiecką nagrodą Goldenes Lenkrad
Nagrody "Goldenes Lenkrad&" należą do najbardziej prestiżowych na europejskim rynku motoryzacyjnym. Podczas uroczystej gali rozdania nagród "Goldenes Lenkrad" (Złota Kierownica), która odbyła się 9 listopada w Berlinie, koncern PSA Peugeot Citroën odebrał wyróżnienie w dziedzinie ekologii za swoją pionierską technologię hybrydową HYbrid4 stworzoną w oparciu o jednostkę wysokoprężną. W Polsce tę prestiżową nagrodę z rąk redaktora naczelnego tygodnika "Auto Świat" odebrał Prezes Peugeot Polska, Guillaume Ducrest.
Wysokoprężna technologia HYbrid4 została wybrana z listy 16 pojazdów, koncepcji i projektów technologicznych, które w tym roku wyróżniły się jako rozwiązania służące ograniczeniu negatywnego wpływu motoryzacji na środowisko naturalne. W skład jury weszli czytelnicy Auto Bild oraz Bild am Sonntag, a także zespół uznanych ekspertów z 15 krajów.
Nagroda ta to prestiżowe wyróżnienie dla modelu Peugeot 3008 HYbrid4, czyli pierwszego w świecie pojazdu z hybrydowym napędem wysokoprężnym, oraz Citroëna DS5 HYbrid4 Airdream. Oba modele zadebiutują na rynku w pierwszym kwartale 2012 roku.
Podczas wieczornej gali 9 listopada nagrodę odebrał Jean-Marc Gales, prezes marek Peugeot i Citroën. „Jesteśmy niezwykle dumni, że po zeszłorocznym sukcesie elektrycznego modelu Peugeot iOn, drugi raz z rzędu otrzymujemy tę prestiżową nagrodę. Tegoroczny triumf w kategorii ekologicznej potwierdza wieloletnią, czołową pozycję koncernu PSA Peugeot Citroën jako pioniera w dziedzinie rozwiązań technologicznych ograniczających poziom emisji substancji szkodliwych. Wierzę, że układ napędowy HYbrid4 wkrótce stanie się wzorcem dla całego przemysłu motoryzacyjnego, podobnie jak silniki HDi, filtr cząstek stałych oraz technologia e-HDi Stop&Start, która na rynku pojawiła się w ubiegłym roku”.
Łącząc ekologiczne osiągi spalinowej jednostki wysokoprężnej z zaletami silnika elektrycznego, układ napędowy HYbrid4 koncernu PSA Peugeot Citroën gwarantuje znakomitą wydajność paliwową oraz niski poziom emisji. W porównaniu z konwencjonalnymi, wysokoprężnymi układami napędowymi pozwala o 30% obniżyć zużycie paliwa, emitując przy tym poniżej 100 g na kilometr.
200 KM, 3,8 l paliwa na 100 kilometrów oraz 99 g CO2 na kilometr
Zarówno w Peugeot 3008 HYbrid4, jak i w Citroënie DS5 HYbrid4 Airdream, przednią oś napędza 163-konna jednostka wysokoprężna (120 kW), wyposażona w filtr cząstek stałych, a tylną - silnik elektryczny o mocy 27 kW (37 KM). Dzięki temu oba modele mogą korzystać z dobrodziejstw napędu na cztery koła.