Światowy konkurs projektowania Infiniti
Infiniti, japońska marka samochodów luksusowych ogłosiła konkurs sztuki cyfrowej o nazwie „Infiniti Digital Art Competition”. Jest on organizowany wspólnie z „designboom” – pierwszym na świecie internetowym magazynem, zajmującym się sztuką, architekturą i wzornictwem. Celem konkursu jest znalezienie wschodzących gwiazd sztuki cyfrowej oraz odkrycie nowych talentów z całego świata.
Na konkurs, który będzie trwał rok złożą się trzy osobne tematy. Udział w nim jest bezpłatny i otwarty dla każdego bez względu na wiek, kraj pochodzenia czy wykształcenie artystyczne. Konkurs polega na stworzeniu innowacyjnych, kreatywnych i spektakularnych projektów, związanych z produktami Infiniti, ale w formie sztuki cyfrowej. Na każdy z trzech tematów uczestnicy mogą nadsyłać swoje prace w dwóch osobnych kategoriach: projekt wewnętrzny (wygenerowane na komputerze materiały wideo, obrazy i rzeźby) oraz prezentacja na zewnętrz.
„Inspirujące Osiągi” to pierwszy z trzech tematów przewodnich zaplanowanego na rok konkursu. Prace zgłaszane w tej części konkursu, mają odwoływać się do genów marki Infiniti i jej gamy modeli oraz zawierać elementy związane z jej współpracą z firmami o zasięgu globalnym, jak choćby zespół Formuły 1 Red Bull Racine, czy Cirque du Soleil. Termin ich nadsyłania to 8 lipca 2011 roku.
- Osiągi to niekończące się poszukiwanie perfekcji – powiedział Jean-Pierre Diernaz, Dyrektor Marketingu Infiniti na Europę. – To siła, która pobudza dążenie jednostek do udoskonalania szczegółów ich pracy, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Myślę, że ten motyw przewodni to idealny pomysł na rozpoczęcie konkursu, w którym zobaczymy wyjątkową kreatywność i wspaniałe talenty artystów, inspirowanych marką Infiniti.
Aby ożywić swoje projekty, artyści mogą wyrażać się poprzez kombinację różnych technik, takich jak dwu- lub trójwymiarowe hologramy, czy też używanie elementów, które można zobaczyć w Centrach Infiniti, jak choćby stworzone na specjalne zamówienie, luksusowe meble. Każda praca nadesłana na konkurs musi jednakże w czytelny sposób odwoływać się do japońskich genów producenta i prezentować samochód w sercu projektu artystycznego.
Spośród wszystkich nadesłanych prac zespół wysokiej rangi ekspertów z Infiniti i magazynu „designboom” wybierze 50 najbardziej inspirujących projektów. Zostaną one przekazane specjalnemu jury, złożonemu z autorytetów w dziedzinach sportów motorowych, przemysłu samochodowego, reklamy, designu oraz ze znanych na całym świecie osobowości ze sfer sztuki cyfrowej. Ci zaś, w oparciu o swoje bogate doświadczenia wybiorą i wyróżnią trzy projekty wewnętrzne i trzy zewnętrzne. Sześciu artystów, którzy decyzją kolegium przejdą do następnego etapu, będzie miało wyjątkowy przywilej zaprezentowania swoich prac w najpiękniejszych metropoliach Europy przed audytorium 1500 gości ceremonii otwarcia nowych, wzorcowych Centrów Infiniti. Ostateczny zwycięzca każdej z kategorii zostanie wyłoniony w procesie głosowania online przez gości ceremonii otwarcia, na których dzieła będą prezentowane. Oprócz nagrody w wysokości 10 000 euro oraz miejsca w Wielkim Finale Konkursu, zwycięzca zostanie uhonorowany tytułem Mistrza Infiniti Digital Art.
Jean-Pierre Diernaz liczy, że dzięki konkursowi odkrytych zostanie wielu utalentowanych twórców. Naszym celem jest zainspirować tych ludzi kluczowymi wartościami marki Infiniti i przedstawić opinii publicznej ich prace oraz umiejętności. Dla wielu z nich będzie to prawdziwy debiut publiczny umożliwiający spopularyzowanie ich artystycznych dokonań w tej, jakże unikalne i pasjonującej sferze jak grafika cyfrowa – powiedział Diernaz.
W 2010 roku Infiniti było najszybciej rozwijającą się luksusową marką importową w Stanach Zjednoczonych, a teraz dynamicznie rozwija się na całym świecie. W 2011 roku otworzy placówki w najpiękniejszych metropoliach Europy. Spośród salonów samochodowych różnych marek, Centra Infiniti wyróżnia wyjątkowe połączenie cech luksusowych hoteli oraz galerii sztuki. Każdy klient jest tu traktowany z wyjątkową gościnnością, która spotykana jest tylko w Japonii.