Światowa premiera nowego modelu Golfa R32
Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Madrycie, który odbył się na przełomie maja i czerwca, miała miejsce oficjalna, światowa premiera najsilniejszego z dotychczas seryjnie produkowanych Golfów.
• najmocniejszy seryjnie produkowany Golf wszechczasów
• osiągi porównywalne z samochodami sportowymi
• silnik 3,2 l V6 pochodzący z limuzyny klasy wyższej – Phaetona
Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Madrycie, który odbył się na przełomie maja i czerwca, miała miejsce oficjalna, światowa premiera najsilniejszego z dotychczas seryjnie produkowanych Golfów.
Golf R32 o mocy 177 kW/ 241 KM demonstruje dynamiczny potencjał tego cieszącego się ogromną popularnością, niemieckiego samochodu. W porównaniu do wersji standardowej zostały zmodyfikowane optycznie przód, tył oraz progi pojazdu.
Sercem Golfa R32 jest kompaktowy sześciocylindrowy silnik V6 o pojemności 3,2 litra, który montowany jest także w limuzynie klasy wyższej – Phaetonie. Pod względem technicznym wyróżnia się on takimi cechami jak bezstopniowo przestawialny wałek rozrządu zaworów ssących i wałek rozrządu zaworów wydechowych, selektywna regulacja spalania stukowego oraz zmienna geometria kolektora ssącego. Dzięki temu przy 6250 obr/ min osiąga on moc 177 kW / 241 KM. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 320 Nm, uzyskiwany jest już przy 2800 obr/ min. Układ wydechowy z dwoma rurami wydechowymi po obu stronach gwarantuje odpowiedni, rasowy dźwięk i nadaje tyłowi samochodu charakterystyczny wygląd. Moc silnika zdradza także przód pojazdu, z dużymi otworami wlotu powietrza. Ten najbardziej sportowy Golf osiąga prędkość maksymalną 245 km/h i rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,4 sekundy.
Siła napędowa przenoszona jest na wszystkie koła (4MOTION) przez sześciobiegową przekładnię o położonych blisko siebie stopniach przełożenia. W porównaniu z modelem produkowanym seryjnie sportowe podwozie Golfa R32 obniżone jest o 30 mm, a 18-calowe obręcze kół i opony 225/40 ZR 18 podkreślają jego sportowy charakter. Układ hamulcowy z wentylowanymi hamulcami tarczowymi na wszystkich kołach, z polakierowanymi na niebieski kolor zaciskami, zapewnia stosowną skuteczność hamowania.
Również wnętrze samochodu ma sportowy, a jednocześnie wyjątkowy charakter: czarna, skórzana tapicerka i aplikacje ze szczotkowanego aluminium na pedałach, kokpicie i drążku zmiany biegów. Sportowe fotele kubełkowe, gwarantujące komfort siedzenia i doskonałe trzymanie boczne na zakrętach oraz specjalna skórzana kierownica uzupełniają niepowtarzalny wygląd tego modelu. Do bogatego wyposażenia seryjnego Golfa R32, oferowanego w wersji dwudrzwiowej, należy automatyczna klimatyzacja „Climatronic”, radio „gamma” z ośmioma głośnikami, wyświetlacz wielofunkcyjny oraz reflektory ksenonowe.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>